Harrie heeft me net gebeld! Olé!
Toevallig was ik net deze post aan het typen, dus die moet meteen in tegenwoordige tijd worden gezet
Ik geloof dat het probleem is gevonden.. vandaag is eraan gewerkt.
Let wel, er is intussen eea vervangen; rotor, verdelerkap, bougiekabels, bougies, warmloopregelaar (geloof ik) allerhande vacuümslangen.
Toch sloeg hij nog af.. hopelijk is dat nu opgelost na;
Het afstellen van de spinnekop.
Dat wil zeggen, per cilinder/injectie afstellen.
Daar schijnt (vingers gekruist) het probleem gezeten te hebben.
Er is ook gekeken naar het verloop van de ontsteking.
Die moest namelijk om de zoveel kms opnieuw gesteld worden. De ijzertjes zaten een beetje vast. Ik ken ze alleen uit handleidingen, maar volgens mij is de werking gebaseerd op centrifugale krachten. Die nemen toe met het toerental en veranderen zo de timing van de ontsteking. ..maar de werking werd verstoord omdat ze een beetje vast zaten.
Ik hoop dat het nu eindelijk klaar is.. de moeilijkheden begonnen in december.. va Januari heb ik hem nauwelijks kunnen rijden en de laatste weken staat hij bij wat familiebanden aan te halen op de Gageldijk.
Oh, en nog wat anders wat in dit topic is voorbijgekomen; gasinjectie.
Naar ik heb begrepen van mn collega kan BS dat wel idd fixen, ook op mn 280.
Maar voorlopig heb ik geen zin meer in gedoe
Bovendien ga ik daar pas geld aan uitgeven als hij behalve technisch ook optisch helemaal okay is. (okay is niet perse 100% hoor..)
..dus dat kan nog wel even duren, want de techniek op 100% krijgen blijkt in mijn geval ook niet mee te vallen.
En nou hopen dat de rekening een beetje meevalt. Dan kan ik hem misschien nog dit jaar optisch laten bijwerken.
Ook goed nieuws voor mijn collega´s
Ik ben weer een stuk beter te pruimen als ik niet meer 270 km per dag in een ´91 Polo hoef af te leggen.
Is al geen pretje, en met een (licht) gekneusd ribbetje wordt dat niet leuker.
Vanavond rijd ik langs bij Harrie om hem te halen, dan laat ik de Polo even staan voor het geval het toch niet helemaal goed is.
Is het wel goed, dan haal ik de Polo van de week even op.
Kan die meteen op Marktplaats
Wel jammer van dat onderhoud a 100,- en beurtje a 150,- wat ´ie net heeft gehad.
..maar het verkoopt wel makkelijker met nieuwe olie, filters, bougies, termostaat en temperatuursensoren natuurlijk.