[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
deuren spuiten : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 17:26

deuren spuiten

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

deuren spuiten

Berichtdoor siko13 » 27 apr 2009, 20:44

beste mede w123ers

ik moet wegens roest in de deuren mijn deuren vervangen heb 3 tweedehandsjes gevonden gestript en nu is mijn vraag moet de binnenkant van de deuren tektieleren (sorry voor de spelvout) of is het niet echt nodig als ze toch worden gespoten?
en zo ja wat kan ik het beste gebruiken en moet ik de verf eerst weg schuren ?? of te wel hoe kan ik dit het beste doen ???

siko13
 


Re:deuren spuiten

Berichtdoor siko13 » 27 apr 2009, 20:46

nog een foto

siko13
 


Re:deuren spuiten

Berichtdoor siko13 » 27 apr 2009, 20:47

en nog foto

siko13
 


Re:deuren spuiten

Berichtdoor Semrick » 27 apr 2009, 21:13

Ik zou even wachten met het tectyleren van de binnenzijde.
Eerst de deuren in kleur spuiten en dan de binnenzijde voorzien van een laagje ML (of een ander middel waaraan je zelf de voorkeur geeft).

De deuren zijn al gespoten, zij het in een andere kleur dan die jij graag wilt maar dat heeft wel zo zijn voordelen.
Ik zou niet meer gaan werken met primer of andere grondlagen maar direct de kleur er op spuiten.

Vooraf wel eerst even de huidige lak goed mat schuren (met een scotchpad. Dit is een soort schuurspons die speciaal voor dit doel is ontwikkeld.)
Daarna goed ontvetten en stofvrij maken waarna er gespoten kan worden.
Als je dit gewoon thuis in de garage gaat doen kun je geen professioneel resultaat verwachten. Er zullen dan altijd stofjes in de lak komen.

Spuiten zou ik doen met een compressor en 2 componentenlak die je op kleurnummer kunt laten maken. <br><br>Post edited by: Semrick, at: 2009/04/27 21:15

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:deuren spuiten

Berichtdoor Hans230CE » 27 apr 2009, 23:01

Een waarheid als een klok!!!!

Volledige deur; laten (uit)spuiten!

En daarna ken je als doe het zelver verder gaan<br><br>Post edited by: Hans230ce, at: 2009/04/27 23:02
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:deuren spuiten

Berichtdoor siko13 » 28 apr 2009, 14:37

ik laat het spuiten door een spuiter daar ga ik mij niet aan wagen.
Zou alleen graag weten of dat er tectyl oid op moest en wanneer en hoe ?<br><br>Post edited by: siko13, at: 2009/04/28 14:39
siko13
 


Re:deuren spuiten

Berichtdoor Semrick » 28 apr 2009, 16:13

Na het spruiten kun je de binnezijde va de deuren lekker inspuiten met ML of een ander reostwerend middel.
Wel opletten dat de afwateringsgaten onder in de deur open blijven. Want als er water in blijft staan rotten ze zo weer weg. ;-)
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten