MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 23:51

Babe Hardy

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Babe Hardy

Berichtdoor Babe Hardy » 28 apr 2009, 11:24

Sinds oktober 2008 rij ik als tweede eigenaar in deze fijne wagen. Origineel Nederlands kenteken afgegeven in 1978. Bij aanschaf slecht 36545 km gereden. Een hele mooie roestvrije auto. Binnen ook smetteloos. Het is de zg. boekhouders uitvoering, dwz nauwelijks voorzien van opties. Geen stuurbekrachtiging, geen centr. deurvergr airco o.i.d. Tja, wat er niet op zit kan ook niet stuk. Hij is voor dagelijks gebruik. Er is een gastank ingezet. Doet het prima, want deze M115-954 motor heeft een carburateur en dat gaat nog altijd het fijnste op gas. Dus probleemloos rijden tot nog toe. Hij is wel dorstig, maar belastingvrij is dit haast goedkoper dan een moderne auto. Hij heeft een Dinitrol behandeling gehad en er komt nog een lakbeschermer op. Komende herfst nog 4 nieuwe banden (deze zijn 11 jaar oud) maar nog goed. Verder is ie voorzien van een startonderbreker en een versnellingsbak slot. Met regelmatig onderhoud denk ik dat ie nog vele jaren mee kan. Enne last but not least, dit soort auto's werkt ontzettend onthaastend. Ik ga zelfs een parkeerhaven in als ik merk dat iemand achter mij op de bumper gaat hangen. Ga maar lekker voorbij, denk ik dan. Je hebt dan zelf ook geen ergernis en dat is heerlijk relaxed.
Babe Hardy

Re:Blij met Benz 230

Berichtdoor Gert250 » 28 apr 2009, 12:18

Welkom "Babe" :-) Deze naam is toch figuurlijk?

Auto ziet er goed uit. Ben je toch wel een beetje een geluksvogel met zo'n gave auto.
Veel rijplezier toegewenst.
Gert250

Berichtdoor Babe Hardy » 28 apr 2009, 19:00

Hallo Gert250,

Op dat geluksvogel valt wel wat af te dingen. Ik heb er lang naar gezocht omdat ik geen opknapper wil. Gewoon een klokgave ongerestaureerde en liefst geen geïmporteerde auto. En daar is de prijs dan ook naar, want hij kost omgerekend net zoveel als in 1978.
En ik ben Laurel & Hardy fan. De bijnaam van Oliver Hardy was "Babe" , vandaar.
Babe Hardy

Berichtdoor Theo300D » 28 apr 2009, 19:21

Hoi Babe.

Zo te zien een smetteloze wagen.
Welkom bij de club.
Jammer dat je niet bij de lente tour was.
Had hem graag van dichtbij willen zien.
Theo300D

Berichtdoor Leon » 28 apr 2009, 19:44

een witte 230... dat zijn de mooiste van allemaal :)
En deze heeft wel een superdeluxe rechterspiegel he.. wie het breed heeft!

welkom!
Leon

Berichtdoor Don » 28 apr 2009, 21:38

Succes met de 230; ik vindt het een klassieke en fijne motor die van lage toeren houdt dus lekker lui te berijden is. Zoals je aangaf om heerlijk te onthaasten.

Ga je er zelf aan klussen? Daar zijn deze motoren ook ideaal voor.

Gegroet,
Don
Don

Berichtdoor Markparket » 28 apr 2009, 22:01

Holy Moly!

36.000 kilimeter!
Dacht dat ik mijn auto met een lage kilometerstand had gekocht (63.000);-)
Heel erg veel plezier van je mooie 230 en hoop haar snel eens te bewonderen!
Markparket

Berichtdoor mrbenz » 28 apr 2009, 22:09

Hi Babe!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! In die staat en met zo weinig kilometers is 'ie waarschijnlijk nog niet eens op de helft van z'n lange leven!

Groet,
Arjen
mrbenz

Berichtdoor Limpsalot » 29 apr 2009, 12:59

Hallo Babe,

Van harte gefeliciteerd met je mooie auto. Vele fijne en veilige kilometers toegewenst!

Even een vraagje: je schrijft dat je liever geen geïmporteerde auto wilt, en dat lees ik wel vaker op het forum. Kun je mij vertellen wat daar de reden voor is? Ik heb bijna dezelfde auto maar de mijne is wel geïmporteerd, vandaar.
Limpsalot

Berichtdoor Limpsalot » 29 apr 2009, 13:05

P.s.
Je hebt de foto heel mooi geïntegreerd in je bericht. Ben je zo'n goeie photoshopper? Maar dat is iets voor een ander forum :-)
Limpsalot

Berichtdoor Babe Hardy » 29 apr 2009, 19:13

Dank jullie wel allemaal voor de belangstelling. Op een aantal opmerkingen wil ik wel reageren:
- De kleur van deze auto staat bekend onder nr. 623 Hellelfenbein, (zo een kleur beschrijven kunnen alleen Duitsers), de standaardkleur van Duitse taxi's.
- Onderhoud heb ik nog niet nodig gehad, maar een sympathieke collega van mij wil het graag doen. Hij heeft jaren in een prachtige W115 gereden met vrijwel dezelfde motor en is een echte autoliefhebber. Zijn Benz is helaas gestolen, nooit meer teruggevonden.
- en over de kilometerstand, er zijn er met minder op de teller, kijk hier eens: http://www.klaasdepoel.com/AUTOLINKS/W1 ... 13dkm.html
- Inderdaad, liever niet geïmporteerd. Daar hoeft niets mis mee te zijn, het is wat je wilt, maar ik zag laatst een prachtige Engels-rode W123 rijden met een splinternieuw kenteken. Dat past niet echt bij zo'n auto vind ik, maar dat is puur persoonlijk
- en ja die foto, ik werk met een Mac en dit zit standaard in het fotoprogramma welke bij deze computer hoort. De integratie in de tekst is puur toeval maar wel leuk.

Vanmiddag heb ik de Benz weer opgehaald. Er zit nu een lakverzegeling op, het lijkt echt een nieuwe. Schitterend gewoon letterlijk en figuurlijk.

Groeten, Martien
Babe Hardy

Berichtdoor Leon » 29 apr 2009, 23:10

hellelfenbein! die kleur ben ik nu op mijn huis aan het smeren!

Enneh.. meer foto's is altijd een goed idee!
Leon

Keer terug naar Even voorstellen