MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:02

Olie verbruik

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Olie verbruik

Berichtdoor JaapW114 » 01 mei 2009, 19:57

Eigenaar is vandaag met de Polo bij de dealer geweest. Dealer zegt het is geen garantie, maar omdat het verbruik toch wat hoog is verversen wij even de olie voor u. Zit nu 10W30 in en de dealer hoeft ook geen filter te vervangen! Ben toch blij dat het mijn auto niet is. Eigenaar is gematigd tevreden en het lijkt mij verstandig om hierbij dit topic te sluiten.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor ERKO240D » 01 mei 2009, 20:06

Hallo,
Normaal verbruik bij deze auto is 1 liter op ongeveer 9000 km,
toeval was ik vorige week voor mijn werk bij de vw dealer en er was iemand met het zelfde probleem met zijn polo en dit kreeg ie te horen van de monteeurs,heb zelf ook lang vw gereden ook nieuwe met longlife olie maar nog nooit olieverbruik gehad.

Gr. Erwin
ERKO240D

Berichtdoor JaapW114 » 01 mei 2009, 21:32

Erwin,

Ik heb redelijk wat reacties gehad, ook via PM, deze motoren staan inmiddels bekent om hun olieverbruik, maar inderdaad 1 liter op 9.000 kilometer komt meer in de buurt.
Zal even afwachten wat het verbruik nu gaat worden met de 10W30 olie. Maar omdat het mijn auto niet is, kan ik er zelf ook niet zo veel mee.

Hebben ze wel geluk aan overigens, ik kan namelijk heel erg onaangenaam zijn in zulke situaties! Ga dan ook niet weg met alleen verse olie, als je zoveel geld uitgeeft, verwacht ik ook iets goeds, geen oliebak.
Zelf vind ik dit ook een flut oplossing, beetje olie, zelfs het filter werd niet vervangen.

Jaap
JaapW114

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto