[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
diesel motor blok 123. : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 21:54

diesel motor blok 123.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:diesel motor blok 123.

Berichtdoor Liefhebber » 03 mei 2009, 00:49

hoi,

over moderne technologie gesproken.


ik ben geen intellectueel,maar werd wel gefascineerd door het volgende.
het schijnt dat Mercedes, een zelfherstellende lak heeft ontwikkeld.
gebaseerd op nano technologie(één nano meter is één miljardste meter)schaal van grootte net boven die van atomen,en éénvoudige moleculen.deze lak bestaat uit microscopisch kleine bolletjes(nano's)die als er bijv een kras ontstaat in de lak,dit hersteld zodat hier niets meer van te zien is.

lijkt wel science-fiction,erg futuristisch.

of het waar is weet ik niet.
Liefhebber
 


Re:diesel motor blok 123.

Berichtdoor JantjeV8 » 03 mei 2009, 09:16

Nou moe, dat gaat ook steeds verder.

Ik weet wel dat het plaatwerk voor gedeelten van de auto's wordt geperst van sendzimir-verzinkt plaatstaal.
Als daar een kras in komt, of op de snijkanten van de plaat, eschermd dat materiaal zichzelf ook tegen roesten. Als er water op zo'n kras komt dan krijg je een kathodische werking als gevolg van het potentiaal verschil tussen het staal en het zink. Het water werkt dan als een electroliet. Er zal dan dus door hele kleine stroompjes zink van rond de kras afnemen en op het blanke staal zich weer hechten.
Mogelijk dat ze die technieken nu ook in de lak weten te bewerkstelligen.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:diesel motor blok 123.

Berichtdoor Jaap 230E » 03 mei 2009, 11:19

Ik lees met veel genoegen dit soort berrichten, en steek hier veel van op bedankt alvast, namens een greetige lezer.

Mvg,
Jaap (Rijnstadgroep)
Jaap 230E
 


Re:diesel motor blok 123.

Berichtdoor henkiebenz » 03 mei 2009, 11:51

Over nieuwe techniek gesproken:
Variabele kleptiming, en weet je wat ik in het Mercedes Benz museum in stuttgart zag, een Maybach uit 1929 met variabele kleptiming welliswaar handbediend vanaf de bok maar toch!

(Maybach was een zeer begaafde weesjongen die door iemand uit de Vorstand van MB uit het tehuis is gehaald en is opgeleid door MB waaruit later zeer vele patenten volgden.
henkiebenz
 


Re:diesel motor blok 123.

Berichtdoor Liefhebber » 04 mei 2009, 02:42

hoi,

ik ben het voor een groot deel eens met jan,dit noemen ze ook wel het wiel opnieuw uitvinden.doorborduren op een bestaand concept,en dan beweren dat je iets nieuws hebt bedacht.inspuit techniek computer gestuurd,verfijning van materialen,légeringen.verbetering van constructie's(veiligheid)kooiconstructie,kreukelzone's,side inpact systemen enz.de basis blijft een doodgewone auto,vier wielen en een stuur.en de basis van een verbrandings motor,twee tact of viertact of zelfontbrander diesel, blijft het zelfde.duurzaamheid(de rede dat Mercedes,zo geliefd is)is ook een kwestie van commer'cie.stel ik bouw een auto die een leven lang mee gaat,super kwaliteit.dan is de markt op een gegeven moment verzadigt,en hoef ik geen nieuwe auto's meer te produceren.dan gaat mijn fabriek falliet.(omdat ik geen nieuwe auto's meer hoef te produceren).dit is een wegwerpmaatschappij,en de auto is de ideale melk koe,bijv het feit dat in de jaren 50 een ingenieur,een motor heeft ontwikkeld die liep op waterstof H20.hier was sheik yerbouti,niet zo blij mee.dit is in de doofpot gestopt,door olie maatschappijen.de meeste producten worden gemaakt(ook auto's),om na tien jaar de geest te geven.werk gelegenheid,en zakken vullerij.

gr hans

ps ik hou van kwaliteit,dus de 123
Liefhebber
 


Re:diesel motor blok 123.

Berichtdoor Govert » 04 mei 2009, 23:15

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/16 18:09
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:diesel motor blok 123.

Berichtdoor Markparket » 05 mei 2009, 01:18

Govert,

Wijze woorden van Prediker...

Ik zou naast 1: 9 en 10 ook 11 toevoegen, hier in moderne taal:

9 Wat er was, zal er altijd weer zijn,
wat er is gedaan, zal altijd weer worden gedaan.
Er is niets nieuws onder de zon.
10 Wanneer men van iets zegt: ‘Kijk, iets nieuws,’
dan is het altijd iets dat er sinds lang vervlogen tijden is geweest.
11 De vroegere generaties zijn vergeten,
en ook de komende zullen weer worden vergeten.

(Bron: de nieuwe bijbelvertaling)

Net als wie de eerste auto gebouwd zou hebben...

Geen Daimler of Benz, maar Cugnot in 1769 (!)

En misschien was er nog wel eerder een auto;-)
Markparket
 


Re:diesel motor blok 123.

Berichtdoor Markparket » 05 mei 2009, 01:27

Sommigen beweren 1770...

Maar ja: "What's in a year?"

En een plaatje:
(BTW: voorwielaandrijving!)

Markparket
 


Re:diesel motor blok 123.

Berichtdoor Liefhebber » 05 mei 2009, 02:02

hoi,

in den begin'nen was er de oerbenz.gemaakt van zeer duurzaam tropisch hard hout.met veel plezier gebruikt door,de familie flinstones.

ps nu een collectors item.
Liefhebber
 


Re:diesel motor blok 123.

Berichtdoor JantjeV8 » 05 mei 2009, 07:25

Nog heel even en er blijkt werkelijk een auto met hamsteraandrijving te bestaan. Je kent ze wel, 1500 hamsters onder de motrokap die in zo'n reuzenradje rondrennen.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten