Hier de moderator.
OP zich zie ik niet zo heel veel kwaad in deze discussie.
Maar ik wil toch wel even wat meer duidelijkheid verstrekken.
Deze auto is enkele maanden geleden ook al eens verschenen in de rubriek 2 leden gespot in 2 dagen. Ik weet zo niet op welke pagina maar mogelijk dat Govert dat nog in zijn archief kan zien. Volgens mij reed hij toen ergens in Rotterdam of omgeving.
Destijds bevreemde dit kenteken en het daarbij vermelde bouwjaar mij inderdaad ook.
Ik ben er toen even ingedoken omdat ik wilde weten hoe dit kon.
Na contact met de RDW bleek dat deze auto is ingevoerd met Poolse papieren. Daar stond als bouwjaar inderdaad 1971 op. Wij kenners weten dat dit bij de W123 niet kan. Kennelijk een foutje van de Poolse RDW.
Omdat het echter originele en overvalste papieren waren kon de RDW niets anders doen dan de gegevens overnemen.
De auto is dus niet omgekat...
Zou ook niet slim zijn (zoals JantjeV8) als zegt om dan als bouwjaar 1971 te gebruiken terwijl de 1e W123 pas in 1976 op de markt kwam.
En kentekens afschermen is leuk maar als je met de auto rondrijdt zijn er nog altijd veel meer mensen die je kenteken gewoon kunnen lezen dan er hier op de site zitten.
Buiten de gegevens van de RDW kunnen ze er toch niet zo heel veel mee.
Maar om een lang verhaal kort te maken deze auto is dus niet omgekat en officeel door de RDW zo op kenteken gezet.
Pas als je de auto zelf goed gaat bekijken zul je misschien vast kunnen stellen wat het werkelijke bouwjaar is. Mogelijk met behulp van de MB-dealer aan de hand van het chassisnummer.
Als je hem koopt kun je wel met zekerheid zeggen dat je de enige W123 uit 1971 hebt.