[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Een W123 uit 1971??? : Van alles en nog wat.... - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 jan 2025, 20:54

Een W123 uit 1971???

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Re:Een W123 uit 1971???

Berichtdoor Motormongool » 03 mei 2009, 13:11

Ik zal het sterker vertellen:
Ergens in de 1e helft van 2008 heb ik gesproken met de toenmalige eigenaar toen hij naar een treffen in Pijnacker kwam. Van hem heb ik toen het verhaal gehoord zoals het door Semrick al beschreven is. Wat ik me ook nog van zijn verhaal kan herinneren is dat zijn verzekeringspremie ook gewoon gebaseerd is op een auto uit 1971.
Nu houd ik persoonlijk wel van opvallende kleuren, maar de kleur geel in het echt is nog feller geel dan die op de foto's lijkt. Je moet er maar van houden.
Motormongool

Berichtdoor Citrobenz » 03 mei 2009, 13:12

Hallo majiksimon,

Ik zie het ook niet als aanvallen op de verkoper, zo is mijn reactie in ieder geval niet bedoelt.

Deze auto is juist een collectusitem.
Persoonlijk zou ik het juist mooi vinden om zo'n auto te hebben.

Als het een postzegel was zou hij ineens veel waard zijn ;)

Uitzonderingen bevestigen de regel, zie en geniet er van :)
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 03 mei 2009, 14:19

Ik heb het topic geopend omdat het bouwjaar mij bevreemde. Naar ik aanneem, zijn ook andere W123 liefhebbers benieuwd naar de geschiedenis van deze auto. Als ik naar het bouwjaar op het kentekenbewijs kijk kan ik maar één conclusie trekken, nl. dat het een W114/115 moet zijn, maar natuurlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden waarom een auto een ander bouwjaar op kenteken heeft dan het oorspronkelijke. Het is geenszins mijn bedoeling geweest om wie dan ook in diskrediet te brengen.
Ik vind het jammer dat de discussie deze wending heeft genomen en ik zal in het vervolg voorzichtiger zijn met het openen van topics over andere auto's.

Nogmaals, ik vermoedde dat andere liefhebbers dit ook een opvallende auto zouden vinden en dat is de enige intentie waarmee ik het topic heb geopend.
Het mooie van dit forum is, dat we met elkaar een hoop kennis delen. Dat blijkt ook nu weer, want dankzij Semrick weet ik (weten we) nu hoe e.e.a. in elkaar steekt.

Overigens geeft het afblinden van kentekens mij persoonlijk voldoende aanleiding om geen interesse te tonen.
Als je niks te verbergen hebt, hoef je ook niks af te schermen.

Groet, Erik
Gottlieb u. Karl

Berichtdoor MajikSimon » 03 mei 2009, 15:35

Ik weet dat er bij niemand kwade bedoelingen achter zitten. Natuurlijk. Maar van het een komt het ander. Natuurlijk valt het allemaal mee en is er nu niets aan de hand. De vorige keer ook niet en toen betrof het nota bene dezelfde auto...Toen zei ik precies hetzelfde en ik denk er nog net zo over.

Laat ik er maar niks meer over zeggen.
MajikSimon

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 03 mei 2009, 17:36

Topic aangepast; kenteken onherkenbaar gemaakt. Punt
Gottlieb u. Karl

Berichtdoor JantjeV8 » 03 mei 2009, 21:28

En dat bleek dus de aap uit de mouw te zijn, mooi verhaal Eric. De reactie van Majiksimon vind ik wat overdreven. Iemand die z'n eigen auto op het worldwideweb zet met z'n kenteken in beeld kan van alles verwachten.

Even verder over de fout van de (Poolse) RDW:
Als je een auto vanuit het buitenland bij de RDW in Nederland aanbied om hem op Nederlands kenteken te zetten, gaan ze de auto op kenmerken controleren.
Die kenmerken liggen vast in een type goedkeuring.
De kenmerken die dus bij deze Poolse auto behoren en ingeleverd zijn bij de RDW-NL komen daar niet mee overeen. In eerste instantie kan er dus geen NL-kenteken bij afgegeven worden.
In 2e instantie kun je bij Mercedes Ben NL, afdeling homologatie een homologatieverklaring af laten geven. Dat kost geld, eventueel moet dan het voertuig door Mercedes Benz NL nog geschouwd worden.
Met die homologatie verklaring kun je dan opnieuw naar de RDW. De RDW zal dan aan de fabrieksgegevens opnieuw bepalen of er een kenteken afgegeven kan worden, en dan op basis van het juiste bouwjaar.

Ik denk dat RDW-NL hier niet goed heeft gehandeld. Zij hadden een eventuele fout van RDW-Polen recht moeten zetten.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 200B1984 » 04 mei 2009, 21:45

Interessant verhaal. En ik heb ook wat geleerd: te snel een conclusie getrokken. Excuses daarvoor.

Ton

200B1984
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor Weizengelb » 08 mei 2009, 09:09

Zelfs officieel gebeuren er soms rare dingen.
Bij het taxibedrijf waar ik in de weekeinden werkte toen ik nog studeerde stond in de garage een blauwe W123 200D waar niets van klopte. Het was een samengebouwde wagen uit een 300D en een 200D. Het was een van de laatste W123 gebouwd, ik geloof zelfs uit 1986! Maar op het kenteken stond bouwjaar 1976.

Volgens de chef was dat door de douane of zo zo gedaan destijds om de wagen economisch waardeloos te maken toen hij op NL kenteken gezet moest worden.

Ik zag toen al wel het voordeel ervan in omdat de wagen dan al snel belastingvrij zou worden! Helaas was er door het taxigebruik weinig moois meer aan... :-/
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Vorige

Keer terug naar Van alles en nog wat....