Hoi Dick,
Ik ben ook al een tijdje aan het broeien op een alarminstallatie. Na het lezen van jouw bericht heb ik de knoop maar meteen doorgehakt en bij mbcarparts.nl het volgende besteld:
A804 Autoalarm schok-micro-sensor
LOG Logo's Mercedes 2 stuks om op de klapsleutels te plakken
SL002 Mercedes sleutelbaarden 2 stuks
Alles bij elkaar inclusief verzendkosten voor de somma van E 71,00 dus dat valt nog wel te doen.
Het practische van klapsleutels vind ik dat je niet nog 's met een extra afstandbediening in je zak loopt, de sleutel is erin geïntegreerd. Bovendien komt er misschien in de toekomst nog wel cv in de auto en dan heb je de afst. bed. alvast. Ook vind ik de autozoekfunctie wel handig.
Tenslotte heb ik gekozen voor microwave boven ultrasonoor omdat het toch een stuk ongevoeliger is voor storingen door kleine bewegende objecten in de auto, b.v. een vlieg, een bh aan je spiegel
enz.
Ik heb het merk Spy genomen omdat daar toch wel de meeste uitbreidingen bij te krijgen zijn, met het oog op de toekomst.
Dit waren ongeveer mijn overwegingen, maar echt heel veel verschil zit er niet tussen de aangeboden items; in essentie doen ze allemaal waarvoor ze zijn gemaakt.
Groet, Roel