door Liefhebber » 04 mei 2009, 02:42
hoi,
ik ben het voor een groot deel eens met jan,dit noemen ze ook wel het wiel opnieuw uitvinden.doorborduren op een bestaand concept,en dan beweren dat je iets nieuws hebt bedacht.inspuit techniek computer gestuurd,verfijning van materialen,légeringen.verbetering van constructie's(veiligheid)kooiconstructie,kreukelzone's,side inpact systemen enz.de basis blijft een doodgewone auto,vier wielen en een stuur.en de basis van een verbrandings motor,twee tact of viertact of zelfontbrander diesel, blijft het zelfde.duurzaamheid(de rede dat Mercedes,zo geliefd is)is ook een kwestie van commer'cie.stel ik bouw een auto die een leven lang mee gaat,super kwaliteit.dan is de markt op een gegeven moment verzadigt,en hoef ik geen nieuwe auto's meer te produceren.dan gaat mijn fabriek falliet.(omdat ik geen nieuwe auto's meer hoef te produceren).dit is een wegwerpmaatschappij,en de auto is de ideale melk koe,bijv het feit dat in de jaren 50 een ingenieur,een motor heeft ontwikkeld die liep op waterstof H20.hier was sheik yerbouti,niet zo blij mee.dit is in de doofpot gestopt,door olie maatschappijen.de meeste producten worden gemaakt(ook auto's),om na tien jaar de geest te geven.werk gelegenheid,en zakken vullerij.
gr hans
ps ik hou van kwaliteit,dus de 123