[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Techno Classica 2010. : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 13:01

Techno Classica 2010.

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Techno Classica 2010.

Berichtdoor Paul Snip » 20 maart 2010, 22:43

Zijn er meer mensen van hier die interesse hebben om hier naartoe te gaan? Ik ga zelf met Martin123T op donderdag 8 april. Woensdag is voor de pers en vrijdag, zaterdag en zondag is het vaak razend druk.

Voor degene die het nog niet weten, het gaat hier om de grootste oldtimer-beurs van Europa. http://www.siha.de/tce_uk.php?m=1
Naast veel mooie auto's die vaak ook nog te koop zijn, kun je er ook veel onderdelen en gereedschap vinden. Echt een geweldig dagje uit vind ik altijd.

Misschien dat we met een aantal mensen bij de grens (bij Zevenaar) kunnen verzamelen. En dan in stijl met een aantal Mercedessen die kant op rijden.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re:Techno Classica 2010.

Berichtdoor Herobert » 20 maart 2010, 23:51

Hou er rekening mee dat Essen in een milieuzone gebied ligt, je hebt dus een milieusticker nodig!<br><br>Post edited by: Herobert, at: 2010/03/20 22:53
Herobert

Berichtdoor Paul Snip » 21 maart 2010, 01:02

Die heb ik, een groene... en anders kun je iets buiten de stad parkeren en met de pendelbus gaan. Staat wel aangegeven. Ik geloof dat dat P4 is. De doorgaande wegen mogen overigens nog bereden worden zonder "Plakette"
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Topasbrauner » 21 maart 2010, 09:46

ik ga ook, doordeweek gaat niet, wordt weekend.
Topasbrauner

Berichtdoor 250petrolgrun » 21 maart 2010, 14:29

En met welke plakkette mag je voor de deur parkeren?

Ik wil er ook wel naar toe.

Heb ondertussen even wat uitgezocht op: http://www.gryla.nl/Berichten/Verplicht ... ltplakette

Umweltplaketten of Feinstaubplaketten
Umweltplaketten bestaan in drie kleuren aan de hand van de emissieklasse waaraan een voertuig voldoet. Grofweg voldoen alle niet te oude benzine (1992-) en diesel (2005/2006-) wagens aan de eis voor de groene sticker. Oudere Diesels ( 2001-2006) aan de eisen voor een gele sticker. Nog oudere diesels (1996-2001) komen voor de rode sticker in aamerking. Let wel deze indeling is globaal bepaalde modellen komen voor een hogere of lagere plakette in aanmerking. Daarnaast kunnen auto's met roetfilter in een hogere categorie komen. Auto's die niet voldoen aan de emissie eisen van de rode groep komen in de vierde groep en krijgen geen stikker. Auto's zonder plakette vallen automatisch ook in deze vierde meest vervuilende groep.

Oldtimers (-1978) voorzien van blauwe kentekenplaten en voertuigen met een gehandicapten vignet hebben ontheffing. Oldtimers moeten een FIVA Identity Card hebben, voor gehandicapten voldoet een Europese Gehandicaptenparkeerkaart. De zones gelden niet voor motoren en andere brommers.

Auto's zonder Umweltplakette mogen een Umweltzone niet in ook al zou de auto in aanmerking kunnen komen voor een bepaalde Umweltplakkete. Alternatief is parkeren aan de stadsrand en met openbaar vervoer verder. ( Vaak sowieso een goede optie). U kunt zonder vignet rustig op autovakantie en probleemloos door Duitsland rijden alleen de aangeduide milieuzones mag u niet binnenrijden. Er staat een boete van € 40 op het niet hebben van een vignet in een milieu zone.

Plaketten worden op kenteken uitgegeven. Op een aantal lokaties (TÃœV ,DEKRA) kunt u ze afhalen, voor online bestellen moet je rekenen op ongeveer een week levertijd . Nederlanders kunnen ze krijgen bij onder andere:

•TÃœV Nord (€ 17,85). www.tuev-nord.nl
•Kwik-fit (€ 17,50) www.kwik-fit.nl
•Alle ANWB-winkels (€ 12,50).
•DEKRA (€ 12,50) www.dekra.nl/
•Milieusticker (€ 11,00) www.milieusticker.eu
In alle gevallen heeft u uw kentekenbewijs of een goede kopie nodig!

Ook in Duitsland zijn de vignetten te krijgen bij de Duitse keuringsinstanties TÃœV en Dekra. Kosten liggen tussen de 5 en 10 euro.

Ik vrees voor de 250 een rode?

Groet, Arno<br><br>Post edited by: 250petrolgrun, at: 2010/03/21 13:47

250petrolgrun

Berichtdoor Paul Snip » 21 maart 2010, 16:03

Als je eventueel donderdag die kant op wilt, dan hoor ik het wel! Misschien kunnen we dan bij de grens afspreken en het laatste stuk gezamenlijk rijden. of afspreken op de parking van de Messe.

Ik heb een 86-er en een Grüne Plakette. Goed he, van Mercedes-Benz destijds!

Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Van alles en nog wat....