[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Fuees kogels vervangen::parallelspoor:: : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:21

Fuees kogels vervangen::parallelspoor::

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Fuees kogels vervangen::parallelspoor::

Berichtdoor henklith » 08 mei 2009, 10:37

Ja, hoe noem je zo iets,,, ik vind het zonde om het toppic te vertroebelen met commentaren, hoe luchtig en hoe nuttig misschien ook.
Maar we waren lekker bezeig met gereedschap, prijzen en rbbers (al dan niet in de vaseline).
100 euro voor de slagmoermaschiene scheel al weer aardig net de officieleprijs van ca 170 euro.

Maar Brian, ik heb toch nog even een vraag over die bovenste draagarm die jij dus gekocht hebt,
Moet je persee deze weg volgen, of kan je de oude arm ook laten voorzien van een nieuwe kogel (als die te koop is natuurlijk.
Opzich kan er met de arm eigenlijk niet veel mis zijn, en de rubbers van de stbilisator zij te koop, de rubbers van draagarm, dus die, die tussen het schassis zitten weet ik niet, die zagen er wel erg verdroogd uit trouwens.
groet, henk

Post edited by: henklith, at: 2009/05/08 11:23<br><br>Post edited by: henklith, at: 2009/05/08 14:12
henklith
 


Re:Fuees kogels vervanegen "parllelspoor"

Berichtdoor 1111 » 08 mei 2009, 10:54

Henk,

Volgens mij wordt altijd de bovenste draagarm vervangen, al zou er een nieuwe fuseekogel in kunnen, gaat dat meer kosten als een nieuwe denk ik.

De onderste fuseekogel inlaten persen zal best nog wel eens behoorlijk wat kunnen kosten.
De dealer hier in Den Haag vraagt voor het inpersen 125 euro dan nog een fuseekogel zit je rond de 150 euro per kant!

mvg arie
1111
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:54
Woonplaats: sondel
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Fuees kogels vervanegen "parllelspoor"

Berichtdoor henklith » 08 mei 2009, 11:18

Hoi Arie, dit soort dealers, zou dan zeer zeker niet tot mijn favoriete Mb handelaar behoren.
Arie ik denk dat het een gat in de markt is, om wat van dat gereedschap aan te schaffen waarmee het mogelijk is om wel die kogels in te persen.
Ik lees dat Wiebren even naar een bekende MB garage gaat en het even zelf? doet?
Anders misschien wat voor een sleutelclub :o))
Groet, henk
henklith
 


Re:Fuees kogels vervanegen "parllelspoor"

Berichtdoor Brijn » 08 mei 2009, 11:42

Nee Henk dat gaat niet, arm en kogel zijn een geheel, kogel kan er na fabrikage niet meer in of uit. Het enige wat te vervangen is, is het hoesje, maar meestal is de kogel al te ver heen als de hoes gescheurd is.

Bert
Avatar gebruiker
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 895
Geregistreerd: 10 nov 2005, 13:59
Woonplaats: Marnaves, Frankrijk
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Fuees kogels vervanegen "parllelspoor"

Berichtdoor MajikSimon » 08 mei 2009, 12:35

Volgens mij hebben jullie het over verschillende dingen.
De bovenste draagarm met bovenste fuseekogel; is 1 geheel, wel kun je de rubber eruit persen en er nieuwe bussen in doen.

De onderste fusee, daar kun je de kogel in en uit persen. Kost wel erg veel daar in den haag, niet normaal.Is dat onderdeel van een soort demotivatiebeleid ofzo?
MajikSimon
 


Re:Fuees kogels vervangen::parllelspoor::

Berichtdoor JantjeV8 » 08 mei 2009, 13:04

Bovenste arm:
Rubbers van stabilisator, montagepunt aan chassis en hoesje van de kogel zijn los te verkrijgen.
Oude kogel krijg je er nooit uitgeperst omdat deze arm nog verder gesmeed wordt na inpersen van die kogel. En voor die E 40 per stuk zoals Brain voor elkaar heeft kun je er geen uur extra aan besteden. (Commercieel gezien dan).

Onderste arm:
Kogel wel te vervangen. Zelfs zonder 'speciaal' gereedschap. Onnut lompe bankschroef, erg zware vuisthamer en flink zweet op de kop.
Inpersen kan ook zonder speciaal gereedschap. Dan juist met beleid en een slagijzer (dop) op de juiste plek wat rake klappen uitdelen. Bij het begin zorgen dat hij goed recht gaat, daarna drijf je hem er wel in.

Beleid bij Mercedes:
Alle onderdelen en werkzaamheden warvan ze denken dat je niet om ze heen kunt worden belachelijk duur aan hun klanten belast.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Fuees kogels vervangen::parllelspoor::

Berichtdoor MajikSimon » 08 mei 2009, 13:50

denk dat je helemaal gelijk hebt Jan, vooral met die laatste opmerking. Toch zijn er ook zat plekken waar ze het voor veel minder doen...
MajikSimon
 


Re:Fuees kogels vervangen::parllelspoor::

Berichtdoor 1111 » 08 mei 2009, 14:08

Simon,

Wat jij schreef zo bedoelde ik het ook.
En ja super duur daar in den haag dus nog even verder kijken.

Ben benieuwd voor welke prijs Brian het heeft kunnen laten doen.

mvg arie
1111
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:54
Woonplaats: sondel
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Fuees kogels vervangen::parllelspoor::

Berichtdoor henklith » 08 mei 2009, 14:10

Ok mannen duidelijkverhaal, Mercedes heeft liever dat je een nieuwe auto komt halen denk ik :o))
Onderschat ook de firma Bosch (met sch) niet hoor ook ongelooflijke olichters, ik had een opvoer pompje nodig je weet wel zo'n mechanisch dinkie, voor de 200/W115
was lek, waarschijnlijk het membraam.
Meneer Bosch wilde een paar honderd euro toucheren voor het kleinood.
Toen maar bij Brezan een electrische opvoer pomp gekocht, wert nog handiger ook op gas!
Groet, Henk
henklith
 


Re:Fuees kogels vervangen::parllelspoor::

Berichtdoor brianm » 08 mei 2009, 22:13

<br><br>Post edited by: brianm, at: 2010/10/03 21:57
brianm
 


Re:Fuees kogels vervangen::parallelspoor::

Berichtdoor henklith » 08 mei 2009, 22:19

Tjonge,, dat schiet lekker op, daar kan je dus ook beter niet meer komen.
Of je moet vragen of je het zelf mag doen misschien!
Is die arm nog goed? als die kogel er scheef in heeft gezeten.
Groet, henk
En een nieuw hoesje in rekening brengen!
Groet, henk

NB: trouwens als ik dat snel even uitreken, dan rekend die garage dus ca 120 euro per uur arbeitsloon!
dat is iets van 250 gulden per uur, dat is toch uit de markt prijzen of niet?
Betaalde je een paar jaar geleden ook voor een notaris :o))<br><br>Post edited by: henklith, at: 2009/05/08 22:27
henklith
 


Re:Fuees kogels vervangen::parallelspoor::

Berichtdoor MajikSimon » 08 mei 2009, 22:32

Dat scheef inpersen en hoes kapot..waar was dat in rotterdam?

Niks mis mee hoor maar dan weet ik waar ik misschien niet als 1e naar toe ga...
MajikSimon
 


Re:Fuees kogels vervangen::parallelspoor::

Berichtdoor JaapW114 » 08 mei 2009, 22:36

Henk,

Wat denk je dat die notaris nu kost!
Maar nu klagen ze steen en been, er passeren te weinig hypotheek akten.
Jaren lang hebben ze ons willens en wetens een poot uitgerukt en nu gaan er eindelijk ook klappen vallen in die sector, gerechtigheid heet dat.
Staan zij straks ook weer met beide benen op de grond. Maar wat een dealer rekent is natuurlijk ook schandalig.

Jaap
JaapW114
 


Re:Fuees kogels vervangen::parallelspoor::

Berichtdoor Arnoud » 08 mei 2009, 23:33

Er zit nogal wat prijsverschil in,
ik moest ook een fuseekogel vervangen en bij de
dealer in Hoogeveen kost dat 390 euro.
Bij garage Jansen in Hoogeveen 180 euro.
Heb het na enige hulp via dit forum zelf gedaan
en de kogel laten persen bij Jansen voor 40 euro.

Een complete gebruikte arm met kogel kost
bij van Lente in Nieuwleusen 40 euro, goedkoopste oplossing,
alleen is het dan afwachten hoe de kogel is.
Arnoud
 


Re:Fuees kogels vervangen::parallelspoor::

Berichtdoor henklith » 09 mei 2009, 00:23

Dan kan je tegenwoordig beter fuseearmen sparen dan postzegels :o(
Reken er op dat als de voorraad een beetje op begint te raken, dat je die dingen in een brandkast moet bewaren.
Groet, henk
henklith
 


Re:Fuees kogels vervangen::parallelspoor::

Berichtdoor henklith » 09 mei 2009, 21:00

Brian, was vandaag goed weer zo te zien om weer wat opbouwwerk te verrichten!
Brian ik heb toch nog even een vraag over de draagarmen, en wel de onderste! draagarm.
Ook deze zit uiteraard aan een kant in het chassis, ook met een soortgelijke constructe als de bovenste draagarm.
heb jij nog met een schuin oog gekeken of het rubber van deze arm er nog goed uitzag? dus niet zo ver verdroogd als de bovenste?
Voor zover je dat natuurlijk van buiteaf kan beoordelen!
Groet, henk
henklith
 


Re:Fuees kogels vervangen::parallelspoor::

Berichtdoor brianm » 09 mei 2009, 21:57

<br><br>Post edited by: brianm, at: 2010/10/03 21:58
brianm
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten