Tsja wat is minerale olie? ALs je echt minerale olie wil moet je olie zoeken met keurmerk API SA, er zit niks van toevoegingen bij , puur natuur, en je motor draait in no time compleet in de soep ervan.
Wel 100% mineraal hoor...
Voor de goede orde ik heb de olie bij de action nog even gecheckt. De 15w40 in de zwarte kan heeft geen enkele ACEA norm erop zitten.Wel MB norm 227.1 en API SF/CD. Ik heb het toch gekocht, kan het goed gebruiken bij flushes.
De API norm voor diesels: CD dateert uit 1955. Mb 227.1 is een vrachtwagen norm uit lang vervlogen tijden.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het slecht is of niet goed, maar je moet het in perspectief zien.De normen zijn ook niet alles maar een indicatie.Trouwens ,de 10w40 heeft wel een goede acea A3/b3 norm en MB 229.1 erop zitten...
De GTX high mileage is ACEA A2/b2: middelste kwaliteit. Ook weet ik dat het een hele dikke olie is, zit tegen 20w50 aan, daardoor verbrand je ook minder want het krupt minder langs je zuigerveren omdat het zo dik is. Een tijd terug heb ik alles specificaties vergeleken.