[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Choke werkt niet : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 14:46

Choke werkt niet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Choke werkt niet

Berichtdoor laarav » 09 mei 2009, 22:54

Hallo ik heb een W201/190(ik weet dat ik in het verkeerde forum zit) maar ik wil hier toch een vraag stellen : ik heb dus een MB 190 met 2 liter carburator motor. nu heb ik het volgende probleem : koud krijg ik de auto niet gestart luchtfilter eraf gehaald, de choke werkt niet dus hij slaat niet aan volgens mij liggen in de W123 dezelfde motors ??
als er soms iemand is die mij kan/wil helpen hoor ik het graag. ik kan eventueel langs komen met de auto (op de ambulance)
bvd A.v.Laar

laarav

Re:Choke werkt niet

Berichtdoor JantjeV8 » 11 mei 2009, 07:30

Hebben ze in die w102 nog steeds carburateuren ingebouwd???
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor brianm » 11 mei 2009, 10:05

is het een handchoke - is je kabel defect?
kanje de smoorklep zien bewegen?
of een automatische- is je temp sensor defect?
staat er spanning op je stationairsproeier?
wel meer info
brianm

Berichtdoor laarav » 12 mei 2009, 22:21

Hallo bedankt voor de reacties het gaat om een automatische choke dus misschien is inderdaad de sensor kapot maar ik weet niet welke dat is. en er staat geen spanning op de stationaire sproeier
Adrie
laarav

Berichtdoor Coupe280 » 13 mei 2009, 17:53

laarav.
een vraag hoe weet je dat de choke niet werkt ??
start hij wel als je rechtstreeks een klein beetje benzine in de carburateur gooit ?? proberen bij koude motor en een hand op de carburateur even dichtdrukken als iemand anders start.
gr tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
LPG: Ja

Berichtdoor laarav » 13 mei 2009, 19:30

Hallo Tonnie als ik remmenreiniger in de carbutator spuit en de chokeklep dichthoud met de hand slaat hij gelijk aan even dichthouden en dan blijft hij lopen (niet goed) ik heb ook geen stroom op de stationaire sproeier zie foto blauwe stip (eerste foto) nu hebben ze het steeds over de sensor op het motorblok die kapot kan zijn maar ik weet niet welke sensor dat is de voeler met twee draden (blauw) is volgens mij v/d koelvin voor de radiator dus het zou de groene of rode moeten zijn.
Groet Adrie

laarav

Berichtdoor Coupe280 » 13 mei 2009, 19:50

laarav.
volgens mij worden deze carburateurs niet op de 123 gebruikt.
ik weet het niet zeker om dat ik zelf een 280 heb.
maar zo op de foto lijkt mij dat een veel nieuwer type carb .
wat is het merk en type van die carb die jij hebt misschin kun je dn wat vinden via google ???.
gr tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Coupe280 » 13 mei 2009, 19:56

laarav
op die eesrte foto met rode stip is dat een waterkamer waar waterslangetjes op aangesloten zitten ??? kan het niet goed zien zo.
als dat een waterkamer is werkt hij vaak met een bi metaal veer .
hoe oud is die auto ??/
gr tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Leon » 13 mei 2009, 20:00

Ik vind het ook lastig hoor, ik herken deze carb ook niet als "de" stromberg. Dit lijkt eerder op een solex 4a1 die op de 250 motoren zat.<br><br>Post edited by: leon, at: 2009/05/13 20:02
Leon

Berichtdoor Coupe280 » 13 mei 2009, 20:05

hoi leon.
nee solex is het niet in ieder geval niet die op de 250 en 280 zitten,
die heb ik er zelf op zitten .
wat op de 250 en 280 zit is er een met 4 poorten en is dan ook type 4a1 .
gr tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor laarav » 14 mei 2009, 13:00

Hallo het gaat om een pierburg 2e-e carburator die ook op VW en Audi zitten ze hebben het op google over de "Gasklep potentiometer Pierburg" maar of die nu ook de chokeklep regelt kan ik geen wijs uit worden
Adrie
laarav

Berichtdoor Coupe280 » 14 mei 2009, 19:31

laarav
ik heb ook even op het vw forum gekeken .en dat schijnt toch een erg problematische carb te wezen die op jou auto zit.
word meest elektronisch geregeld ik denk toch om te weten hoe die in elkaar zit dat je meer informatie moet zoeken bij je eigen 190 of audi of vw clubs.
deze carb komt volgens mij niet voor in een 123 mb .
veel succes.
gr tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor laarav » 14 mei 2009, 20:13

Hallo ik keek vandaag nog een keer naar de auto en toen vond ik onder de motorkap een stuk v/d sensor waarschijnlijk is die ooit afgebroken (zie foto) en de draad die hieraan gezeten heeft hadden ze aan de massa vastgezet. ik heb vandaag een nieuwe besteld bij Mercedes dus even afwachten maar.
mvg. Adrie

laarav

Berichtdoor Leon » 15 mei 2009, 16:56

Ik heb even gezocht, en een pdfje gevonden waarin eea beschreven staat:

Wellicht kan je er wat mee?

Leon

Berichtdoor laarav » 15 mei 2009, 22:49

Hallo ik ben eruit (denk ik) ik heb vandaag de nieuwe sensor erin gezet, toen werkte de choke nog niet maar ik had ook geen stroom op de stekker v.d stationaire sproeier maar ik had ook een schema gevonden op http://www.ruddies.business.t-online.de/se2eeMerc.htm en daar stond dat op pin 13 v/d computer spanning moest staan vanaf de ontstekings module maar hier stond geen spanning op toen ik die 12 volt spanning gaf werkte alles weer nu alles nog afstellen en dan hoop ik dat het goed is. bedankt voor alle ideeen en opmerkingen
mvg A.v.Laar
laarav

Berichtdoor laarav » 15 mei 2009, 22:52

Hallo ik ben eruit (denk ik) ik heb vandaag de nieuwe sensor erin gezet, toen werkte de choke nog niet maar ik had ook geen stroom op de stekker v.d stationaire sproeier maar ik had ook een schema gevonden op http://www.ruddies.business.t-online.de/se2eeMerc.htm en daar stond dat op pin 13 v/d computer spanning moest staan vanaf de ontstekings module maar hier stond geen spanning op toen ik die 12 volt spanning gaf werkte alles weer nu alles nog afstellen en dan hoop ik dat het goed is. bedankt voor alle ideeen en opmerkingen
mvg A.v.Laar
laarav

Keer terug naar Techniek