[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Klepseal inlaatklep M110 motor los................ : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 11:23

Klepseal inlaatklep M110 motor los................

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Klepseal inlaatklep M110 motor los................

Berichtdoor drieske » 09 mei 2009, 21:24

Een paar jaar geleden is de kop van de motor(M110 blok)gereviseerd omdat de klepzittingen te ver waren ingesleten en de kleppen niet meer goed konden worden gesteld(door 't LPG). Na een tijdje bleek de motor veel olie te gebruiken en na lang zoeken bleek de nylon klepseal v.d.inlaatklep(1st. cil.)niet meer om de klepgeleider te klemmen waardoor olie de cil.werd ingezogen, dit is toen hersteld maar een tijd daarna begon ie weer olie te zuipen (1 ltr.- 400 km.) met het vernieuwen v.d. bougies bleek die v.d. 1st.cil. weer nat v.d. olie! Vanmorgen het kleppendeksel eraf en met een goede lamp kijken en tot m'n grote verbazing was dezelfde klepseal er weer af........van de andere cilinders zitten ze nog keurig op z'n plaats. Zijn er meer maten klepseals en zijn de klepseals ook eventueel met een 2k lijm vast te zetten op de klepgeleiders ?? Iemand dit meer meegemaakt ?? Iemand een goed idee, dacht al even aan epoxy maar dat houd niet op de nylon seal geloof ik.
Het is wel weer een hoop werk, de kop met de nokkenassen moet er weer voor af maar de motor is voor de rest nog goed en zo'n gereviseerde kop is ook wel fijn.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:Klepseal inlaatklep M110 motor los................

Berichtdoor Wiebren240D » 10 mei 2009, 11:19

Hallo Drieske

dit heb ik nog nooit meegemaakt een klepseal die los gaat zitten.
ik denk dat er geen andere op lossing is dan de nokkenas er weer uit en dan die klepseal te vernieuwen.
ja je kan proberen om hem met een dunne maar sterke schroeve draaier er weer op te krijgen maar het nadeel is je kan er maar van 1 kant bij.
en als je dan druk gaat uit oefenen op 1 kant gaat ie toch scheef zitten wat niet de bedoeling is.
is niet een mooi klsje maar wel te doen hoor.
ja waarkomt het door ik denk dat er bij de montage iets fout is gegaan even scheef erop getikt e toen maar weer recht erop gezet daar door word de klepseal even op gerekt en dan word ie ietsje groter en nu zit jij met de gebaken peren.

maar suc6 met het herstel
met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Klepseal inlaatklep M110 motor los................

Berichtdoor Citrobenz » 10 mei 2009, 11:48

Hallo Drieske,

Vreemde zaak, ik zou eerst eens contact opnemen met het bedrijf dat je kop heeft gereviseerd.
Om er nu weer een nieuwe klepseal in te zetten heeft denk ik weinig nut.
Eerst moet je de oorzaak achterhalen waardoor hij er steeds uit loopt.

Gewoon contact opnemen met het revisiebedrijf en het voorleggen.

succes er mee
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Klepseal inlaatklep M110 motor los................

Berichtdoor JantjeV8 » 11 mei 2009, 07:43

Drieske schrijft dat z'n kop 'een paar jaar terug' is gereviseerd. Dat is toch wat lang geleden om de oorzaak te achterhalen wat er mogelijk niet correct is gegaan.

In elk geval een bijzonder onbekend probleem. Meet ook de maat van de klepgeleider nauwleurig op als je hem weer open hebt. Misschien zit daar een verschil in.
Maar een technische verklaring???Hmmm geen idee.

Lijmen van nylon en/of teflon valt niet mee. Die producten zijn oliehoudend, volgens mij zijn er niet veel lijmen (2K, acrylaat, polymeer, epoxy) die daar op houden. Is er de ruimte om een klein groefje in de geleider te draaien waar je een seegerringetje er op kunt klemmen om de seal te blokkeren?
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Klepseal inlaatklep M110 motor los................

Berichtdoor Weizengelb » 11 mei 2009, 08:34

Je kunt misschien proberen de bovenkant van de klepgeleider wat op te ruwen of er net obder de rand een soort groefje in te vijlen waardoor de klepseal er op blijft zitten.

Mathieu

Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Klepseal inlaatklep M110 motor los................

Berichtdoor drieske » 11 mei 2009, 13:42

Hoi leden,
Immiddels al wat verder. Na wat zoekwerk in 't W.P.H. W123 200 t/m 300TDT erachter gekomen dat er 2 sets klepseals zijn te krijgen, er is n.l. in april '78 een modificatie doorgevoerd wat inhoud dat de "nieuwe" klepseals aan de binnenkant(wat over de geleider gaat)een z.g. stopverdikking (vrij vertaald) hebben. De set seals welke we hebben gebruikt blijkt die van voor 4-'78 te zijn, de zijn mij waarschijnlijk verkocht omdat de motor een vroege is (gebouwd: nov '77).
Ik moet 't nog navragen maar denk dat het revisiebedrijf de gemodificeerde heeft toegepast en dat de losgelopen klepseal de verkeerde is!
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten