[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
warmloopregelaar defect?????? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:29

warmloopregelaar defect??????

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

warmloopregelaar defect??????

Berichtdoor Luckyluc » 13 mei 2009, 17:49

wie herkent dit probleem;

motor (m102) start zowel op benzine als op gas prima. Echter bij een koude motor loopt hij stationair zeer slecht en slaat zelfs af. Dit is vooral hinderlijk bij een kruising of een verkeerslicht. Als de motor eenmaal op temperatuur is dan loopt hij op gas en op benzine perfect.

Ik heb zelf het vermoeden dat de warmloopregelaar defect is.

Wie kan mijn vermoeden bevestigen of heeft hier een ander idee over en wat zou een nieuwe warmloopregelaar ongeveer moeten kosten.

alvast hartelijk dank allemaal.
Luckyluc

Re:warmloopregelaar defect??????

Berichtdoor Solo » 13 mei 2009, 19:00

Hmm. Ik kan er naast zitten, maar volgens mij heeft de warmloopregeling alleen effect op de brandstof toevoer. ( lees benzine ).
Dus bij gas zou dat al helemaal niet uit mogen maken.
Solo

Berichtdoor JantjeV8 » 13 mei 2009, 19:08

Toch moe je het in die hoek zoeken denk ik. Vanzelfsprekend moeten je kleppen goed staanen de ontsteking ook in orde zijn. De stationair en warmloop regeling zijn vaak de bron van dergelijke problemen. Zoek maar eens hier op zusatzluftschiebe of zoiets.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor aernout » 13 mei 2009, 21:02

auxiliry air valve

deze zorgt voor extra lucht toevoer naar de inlaatkant toe.
kijk eens of alle slangen goed vast zitten, en test de valve even.

loopt ie ook slecht koud op gas?

gr.

Aernout
aernout

Berichtdoor Trouwkoets » 14 mei 2009, 10:59

Check ook of de vacuumleiding vanaf het inlaatspruitstuk naar verbuikers als de CV goed is aangesloten. Dit is een kunstof leiding die over een metalen pijpje is geschoven. Als deze los is doet je CV het niet en de motor loopt slecht stationair.

Trouwkoets

Berichtdoor agavengroen » 14 mei 2009, 11:33

ik denk ook dat je zusatzluftschieber / omlooplucht / auxiliary air valve het niet doet. Deze opent een extra luchtkanaal om de gasklep heen (nog eens bovenop de lucht die je met de stationaire stelschroef regelt). Heeft hetzelfde effect als een beetje gasgeven en heeft dus invloed op benzine en LPG. Ze schijnen door vervuiling soms niet open te gaan.
Je kunt de klep testen door bij koude motor de slang die van de klep komt of die er naar toe gaat dicht te knijpen. Het toerental zou dan moeten zakken.
De warmloopregelaar heeft alleen effect op de hoeveelheid ingespoten benzine.

vaes<br><br>Post edited by: agavengroen, at: 2009/05/14 11:34
agavengroen

Berichtdoor aernout » 14 mei 2009, 11:57

luchtklep als het zowel op LPG als benzine mis gaat
warmloop regelaar als het alleen opbenzine mis gaat.

echt veel meer kan het niet ect zijn ...

of! als je een keer een backfire hebt gehad zou je luchtwegerschijf krom kunnen zijn waardoor de mengverhouding niet meerklopt waar ie wellicht meer last van heeft bij een koude als bij een warme motor

maar dit lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk
aernout

Keer terug naar Techniek