[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Benzine slangen voor 280CE : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:22

Benzine slangen voor 280CE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Benzine slangen voor 280CE

Berichtdoor Spooky280CE » 20 apr 2009, 21:24

Hallo Members,

Afgelopen zaterdag mijn 280CE die vanaf begin Oktober vorig jaar onder zijl stond weer tevoorschijn getoverd.
Qua eerste indrukken is ze de winter redelijk goed doorgekomen.
Vervolgens de garage ingelopen om de accu te pakken en weer in de auto te bouwen………...
Niet dus, deze tot m`n stomme verbazing in de auto laten overwinteren.
Onder de motorkap het nodige inclusief de vloeistoffen nagelopen om vervolgens plaats te nemen achter het stuurwiel.

Interieur verlichting is aan het geen nog niet al te veel zegt.
Sleutel in het contactslot gestoken, contact gemaakt en hoor de benzine pomp lichtjes druk opbouwen vervolgens sleutel om en……….ongelofelijk!!!!
Waar het normaal klik lopen is startte ze nu na twee zwakke omwentelingen toch nog, echt niet normaal geweldig.

Rustig warm laten draaien, daarna een blokje om zo de remmen voorzichtig roestvrij te maken.
De eerste 4 a 5 km`s verliepen probleemloos waarna vanuit het niets de eerste problemen opdoemden.
Ze begon plotsklaps onrustig te lopen, hield bij zachtjes gas geven in (smoren) en dreeg zelfs af te slaan.
Natuurlijk weer naar huis gegaan en haar een kwartiertje stationair laten draaien nog steeds onrustig maar na een paar keer gas geven leek het beter te worden en daarom besloten m`n ommetje te vervolgen.

Na een km of 10 a 15 was het probleem weg en reed ze weer als een zonnetje.
Omdat ik volgende week een afspraak voor de keuring heb, dacht ik vandaag weer een ommetje met haar te maken en te checken of het probleem ook weg gebleven is.
Helaas, precies volgens eerder scenario maar nu blijft ze smoren en onregelmatig lopen.
Bougie kabels gecheckt niet uitgedroogd en geen sporen van lekkage.
Vacuüm op vervroeging ontsteking lijkt goed te werken echter balgje niet gecheckt omdat er een steeds sterkere benzine lucht om de auto begon te hangen.
Na grondige check onder de motorkap(niets gevonden) uiteindelijk een zwaar zwetende benzine slang (5 a 6 cm) tussen pomp en verdamper meen ik aangetroffen.

Dit is volgens mij zeker afkeur bij APK.
Ik heb nog even op de site rond geneusd maar het is niet duidelijk welke inwendige maat deze slang zou moeten zijn.
Er word geschreven over 14 mm maar ook over 22 mm.
Ik heb vanmiddag nog geïnformeerd bij Brezan en nog twee andere zaken maar zij kunnen tot 12 mm leveren.
Kan iemand mij vertellen wat de maat nu precies is en waar ik deze in de omgeving Flevoland/Amsterdam kan kopen of is het beter dit bij de dealer te bestellen?
Misschien wel zo verstandig alles in een keer te vervangen.

BVD. groet,
Eric
Spooky280CE

Re:Benzine slangen voor 280CE

Berichtdoor MB280E » 20 apr 2009, 22:10

binnendiameter 14mm

Check de spanband eens. Veel kans dat er een gebroken is.
En als je de slang vervangt, zorg ervoor dat de tank leeg is.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Spooky280CE » 14 mei 2009, 00:18

Hallo Jan,

Nog even gewacht maar helaas geen reply`s meer gekregen behalve de jouwe.
Bedankt voor je bijdrage.

Groet,
Eric.
Spooky280CE

Berichtdoor JantjeV8 » 14 mei 2009, 07:21

Als dat een speciale vorm slangetje betreft kun je hem het beste bij de dealer bestellen, die dingen zijn doorgaans niet zo duur.
De maat weet ik niet, maar heb je die wel, dan moet je eens bij een gewone technische groothandel binnenlopen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Bogent » 14 mei 2009, 08:51

Bij dealer bestellen heb ik ook gedaan en dan krijg je te horen dat slangetje verkopen we niet los je moet minimaal een meter kopen. En dan komt de verrassing 30 euro voor een meter slang. Er ligt nu nog 90 cm achter in de wagen nen die staat in Maarsen bij Klasse Klassiek dus als je nodig hebt!!! En inderdaad kan je maar beter zorgen dat de tank leeg is want ook dan krijg je nog een douche. In de tijd die ik nodig had omhet slangetje te vervangen was er ruim 10 liter uitgelopen, het is een groot gat. En ik dacht dat ik mijn tank had leeg gereden.
Bogent

Keer terug naar Techniek