[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Ik zou graag het volgende willen weten? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 20:49

Ik zou graag het volgende willen weten?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Ik zou graag het volgende willen weten?

Berichtdoor Jaap 230E » 15 mei 2009, 14:37

Goede middag mede Benzers,

Ik zou graag het volgende willen weten n.m.l. stel je hebt een vrij kostbare wagen en die biedt je ter verkoop bemiddeling aan bij een officieele dealer, en je denkt dat de bemiddeling een maand of twee gaat duren, en je schorst de wagen, omdat de wegenbelasting per maand nog al hoog is, doch je laat de all risk verzekering wel doorgaan want stel hij wordt ontvreemd of door brand verwoest etc (wat niet te hopen is) mag de dealer er dan als nog mee rijden met groene platen?
En blijft de all-risk verzekering ook van kracht?
Zie uit naar een antwoord op mijn vraag, en bij voorbaat bedankt voor je reactie.
Jaap 230E

Re:Ik zou graag het volgende willen weten?

Berichtdoor bluebird » 15 mei 2009, 17:15

Hoi,

Het lijkt mij, logisch er over nadenkend, dat zolang het kenteken op jouw naam staat en de auto geschorst is, dat ie niet op de openbare weg mag komen.

De groene kenteken platen zijn niet geldig, om dat die alleen gelden voor de garage zijn eigen handels-voorraad. Jouw auto zit niet in de handelsvoorraad want het kenteken staat op jouw naam.

Alfred
bluebird

Berichtdoor Citrobenz » 15 mei 2009, 17:18

Hallo Jaap,

Een garage of handelaar mag zijn groene platen alleen gebruiken voor zijn eigen handelsvoorraad.
En dan ook nog alleen voor een proefrit.

Dus niet voor jouw auto, of hij moet de auto van je kopen en in zijn eigen handelsvoorraad zetten dan weer wel.

Een voorbeeld;
In Steenwijk was een poetsbedrijf, die poetste de auto's voor de garage's (showroom klaarmaken)
Als hij de auto's haalde en weer terug bracht gebruikte hij de groene platen van die desbetreffende garage.
Dit mocht niet meer, hij moest zelf groene platen (groen kenteken) kopen.
Voor hem was het dan om auto's te halen en te brengen, dus geen proefritten.

Sorry Alfred je was me net voor ;) Je typt wat sneller :)<br><br>Post edited by: Citrobenz, at: 2009/05/15 17:19
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Roel280€ » 15 mei 2009, 17:22

Bij Interpolis werkt het als volgt: Na een schorsing vervalt de plicht om de auto WA te verzekeren. Voor goede klanten is er dan de mogelijkheid een losse Casco dekking af te sluiten, voordeliger dus, omdat het WA-risico niet meer verzekerd dient te zijn, de auto gaat toch niet rijden.
Na aanmelding kan de auto gewoon weer WA- Volledig Casco worden verzekerd.
Roel280€

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto