De streepjes van de brandstofmeter staan ook niet standaard op het klokje. Moet ik het nu zo zien dat als ie vol is en je aan het rijden bent hij bij het 1e streepje rechts komt er een kwart uit is? 1/2 is duidelijk natuurlijk, en het volgende streepje (veel verder naar links) een kwart?
Kwamen vandaag terug uit het westen en daar de tank 65l is moet ie het zonder problemen kunnen doen. Bij thuiskomst zou er 600km gereden zijn op deze tank die recentelijk volgegooid was. En bij 1 op 12 zou je zo'n 750km op 1 tank moeten komen.
Tussen de 450 en 470 werd het linkerstreepje bereikt en daalde vervolgens ook redelijk vlot richting de R. Na Joure sprong ie bij vlagen helemaal onder de R en 'zwiepte' wat heen en weer. Voor de zekerheid bij nog bijna 50km te gaan er 5 liter ingegooid (tja, aan de snelweg is het toch 7ct/l duurder en ons bin zuunig ). Stond de wijzer weer voorbij het linkerstreepje (dus meer dan een kwart gevuld?). Hobbelde daarna wel weer naar onder en omdat de noodzaak tot de tank geheel afvullen bij de Tango in Hoogkerk er nu ff niet was (kan van de week ook nog) dit maar achterwege gelaten. Ben wel benieuwd hoeveel liter er nu ingaat.
Of wordt de reguliere meter niet gebruikt voor het reservedeel wat er nog zou moeten zijn (volgens het boekje ca 9,5l) en gaat de meter uit van pakweg 55l? Dan kan het nog redelijk kloppen misschien dat ie bijna leeg aangaf, want ik denk dat ie op deze rit iets minder zuinig geweest zal zijn (gister behoorlijke tegenwind).