[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
klepseal M110 vern. zonder de n.as te verwijderen. : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:46

klepseal M110 vern. zonder de n.as te verwijderen.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:klepseal M110 vern. zonder de n.as te verwijderen.

Berichtdoor drieske » 18 mei 2009, 21:22

Misschien maar wel moeilijk, de klep staat onder een hoek t.o.v. de zuiger en de bougie(gat). Dacht meer aan een touwtje om de klepsteel maar ja wat voor?, tandvlos, vissnoer(nylon)en hoe dik dan of iets anders ?
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:klepseal M110 vern. zonder de n.as te verwijderen.

Berichtdoor MB280E » 18 mei 2009, 21:34

Ik zit me alleen af te vragen of je die klepveren en dergeijke makkelijk kan demonteren. De nokkenas zit toch in de weg.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:klepseal M110 vern. zonder de n.as te verwijderen.

Berichtdoor drieske » 18 mei 2009, 21:57

Valt wel mee,de nokkenas zit niet direct boven de klepsteel er zit nog een z.g. nokvolger tussen. Als je de klep(steel)laat zakken kan je de klepveren weg nemen.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:klepseal M110 vern. zonder de n.as te verwijderen.

Berichtdoor Toontje » 19 mei 2009, 06:27

een balon balonnetje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:klepseal M110 vern. zonder de n.as te verwijderen.

Berichtdoor drieske » 19 mei 2009, 11:05

Goed idee, nemen we zeker mee.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:klepseal M110 vern. zonder de n.as te verwijderen.

Berichtdoor drieske » 26 jun 2009, 00:22

Yes,het is gelukt om het klepseal te vervangen. We hebben na veel wikken en wegen het laten doen door Keizer-motorenrevisie in Doetinchem. Ze hadden het kunstje al meer gedaan en wisten dat dit probleem zich soms voordoet.... Omdat de boel toch open lag meteen de kleppen ff laten stellen. Ze waren met 3,5 uur klaar en 't is een wereld van verschil; geen blauwe rook meer achter de auto, mooie regelmatige loop(bougie blijft schoon) en plentie trekkracht. Echte specialisten daar in Doetinchem, een aanrader!
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:klepseal M110 vern. zonder de n.as te verwijderen.

Berichtdoor JantjeV8 » 26 jun 2009, 07:44

En nou de cloe van het verhaal: HOE????
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:klepseal M110 vern. zonder de n.as te verwijderen.

Berichtdoor drieske » 26 jun 2009, 14:22

We zijn d'r niet bij gebleven. Het zal 't geheim van de smit wel zijn. Ze hebben er daar bij Keizer wel al het speciaal gereedschap voor en de kennis en ervaring. Wat ik wel weet is dat ze met een snijder, een paar mm. onder de kop v.d. klepgeleider, een groefje hebben gesneden en daar een nieuwer type klepseal op hebben gezet.<br><br>Post edited by: drieske, at: 2009/06/26 17:04
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 112 gasten