[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Remschijven voor vervangen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:42

Remschijven voor vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Remschijven voor vervangen

Berichtdoor Stanley 300D » 01 apr 2010, 13:31

Ik denk dat ik binnenkort mijn remschijven voor moet gaan vervangen. Auto had tijdje stil gestaan, en er zat dus roest op mijn remschijven. Hoopte het er af te rijden, maar het schiet niet echt op. Remblokken al vervangen, maar denk dat ik dus toch maar aan de nieuwe remschijven moet. Is niet zoveel werk, en ik heb de tijd (vakantie of overwerk compensatie) en een werkplaats met alles erop en eraan om het te doen. Dus ben gaan zoeken op internet.

Heb er een paar gevonden bij Mobilityparts, maar er staan 2 types op hun site. Overal eigenlijk. Wat wordt bedoeld met OE dat bij het duurdere type staat? Kan geen verschil vinden tussen de omschrijving..... Alleen de prijs. Is niet zoveel dat het me wat uitmaakt, maar niet dat ik de verkeerde bestel.

Ik heb dus een W123 300D uit '82. En dacht aan deze schijven: http://www.mobilityparts.nl/catalog/pro ... j6g0da0r92

Iemand hier op het forum weet denk ik wel of dit de juiste zijn voor mijn auto.... toch?

Bedankt alvast!

Stanley
Stanley 300D

Re:Remschijven voor vervangen

Berichtdoor jan280CE » 01 apr 2010, 13:46

Hallo Stanley,

OE staat voor Original Equipment (Manufacturer (OEM)).
Oftewel orgineel of imitatie.
Beiden zullen dus (wel) passen.

Groet,
Jan
jan280CE

Berichtdoor Semrick » 01 apr 2010, 13:53

Je zou ook bij clublid Paul Bogaert uit Horst kunnen bestellen.
Hij levert tegen scherpe prijzen en leden die bij hem besteld hebben (inclusief ikzelf) zijn zeer tevreden over de geleverde onderdelen en de service.
Hij staat op Marktplaats. zie:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/m ... -type.html

Bij hem betaal je voor een setje 42,50 (exl. 7,50 verzendkosten).
Bij mobilparts ben je 36,50 per schijf kwijt dus dat scheelt wel behoorlijk.<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2010/04/01 13:57
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Stanley 300D » 01 apr 2010, 14:16

Dank jullie wel! Ik ga meteen mailen voor de schijven.
Stanley 300D

Berichtdoor 300TD W123 » 01 apr 2010, 14:28

Hallo

Ook ik heb mijn schijven en blokken bij Paul gehaald. Twijfelde wel eerst aan de kwaliteit, maar alles zit er nu een jaar op en bij het verwisselen van mijn winterbanden alles eens goed bekeken. Ik kon nauwelijks slijtage ontdekken, niet aan de blokken en niet aan de schijven, dus met de kwaliteit zit het zeker goed.

Groet Mark
300TD W123

Keer terug naar Techniek