[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
met mijn handen in het haar : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:42

met mijn handen in het haar

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

met mijn handen in het haar

Berichtdoor Wallie » 19 mei 2009, 18:32

Wie kan mij helpen met de auto want ik kom er niet meer uit.
onze auto is de W123 230C uit 1977 motor type m115.954 automaat.

Ik zit namelijk met de carburateur, die functioneer niet helemaal goed meer. ik zal even uitleggen wat er is gebeurd de afgelopen 2 week. Wij wilden voor het eerst sinds jaren de auto aan loop hebben, dus alle voorbereidende werkzaamheden verricht en starten maar, hij startte wel maar hij wou niet lopen, brandstof kreeg die wel uit en tankje maar er gebeurde helemaal niks, we hadden het vermoeden dat het de carburateur was dus hebben we even gekeken of er wel brandstof onder in het vlotter bakje zat en dat was er niet dus hebben we de carburateur eraf gehaald en wat bleek, het naaldje zat vast dus hebben we die gangbaar gemaakt en toen weer geprobeerd en hij liep in 1 keer. een week later gingen we de brandstof tank schoon maken en wilden we hem weer proberen, brandstof in de brandstoftank en starten maar, hij startte wel maar wou niet lopen niet 1 slag, dus ik draai het boutje onder het vlotter los maar deze keer zat er wel brandstof in want het liep eruit, dus ik heb er wat uit laten lopen want ik dacht dat het naaldje weer helemaal omhoog zat (wat ook zo was toen hij de eerste keer niet wou) omdat het vlotter bakje immers vol zat, dus na er wat brandstof uit te laten hebben gelopen, dopje weer vast en weer proberen, het was starten en lopen in 1 keer. onder het vlotter bakje zit dus en naald die geregeld word door het vlottertje, er zit daar ook en messing busje die om en ander naaldje heen schuift. ik heb op verschillende foto's gezien dat daar ook en veertje tussen moet en dat zit bij deze carburateur niet, ik weet niet of dat er mee te maken heeft maar dat is mijn vermoeden. ik heb hier lang over gezocht en gebeld maar ik word er niet veel wijzer van.

Het tweede probleem is dat de auto stationair niet goed draait en in de bocht weleens afslaat, dit is en probleem wat we voor de restauratie ook al hadden maar dachten dat het aan wat anders lag, wat niet zo is omdat hij nu stationair niet goed aan loop blijft. ook heb ik hier het vermoeden dat er wat mist namelijk en vacuümpompje die geactiveerd word zodra het gas word losgelaten. waarom ik dat vermoed is omdat het gas hendeltje er wel aan zit maar het heeft verder geen nut omdat er niks geregeld word, dus ik begrijp niet waarom deze er zit. als ik op foto's kijk op het internet dan zie ik dat sommige carburateurs dit wel hebben en sommige niet. ook heb ik hier niet veel over kunnen vinden en hoop ik dat jullie mij hier mee kunnen helpen want de auto loopt gewoon niet goed.
Ik heb en foto gemaakt van dat gas hendeltje die door de carburateur heen loopt zodat jullie het wat beter te begrijpen is.

Alvast bedankt voor de reacties,
Mvg Wallie

Wallie
 


Re:met mijn handen in het haar

Berichtdoor Wiebren240D » 19 mei 2009, 19:13

Hallo Wallie

ik ben wel geen benzine man maar vertel het nummer even wat op de carburateur staat.
ik heb namelijk nog een carburateur liggen.
mischien een keer wat proberen even omwisselen.
want ik denk dat die carburateur die nu op je moter zit goed vuil is aan de binnen kant komt van het lange staan met de benzine er nog in en dat doet de carburateur meestal geen goed.
even op en neer naar Sneek denk ik en je weet een boel meer.

met de groeten van Wiebren ut Snits Telnr 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:met mijn handen in het haar

Berichtdoor Citrobenz » 19 mei 2009, 19:30

Hallo Wallie,

Als ik het goed lees heeft de auto een paar jaar stil gestaan.
Doe er dan eerst eens verse benzine in, de jaren oude benzine vergomd.

Maak de carburateur schoon met een goeie carburateur reiniger, zelf heb ik goeie ervaring met Wijnss maar vraag gewoon even bij de plaatselijke automaterialen zaak.
smeer ook alle heveltjes e.d. van je carburateur zodat alles goed gangbaar is.

Kijk dan eerst maar hoe hij dan reageert

succes
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:met mijn handen in het haar

Berichtdoor Frasp » 19 mei 2009, 20:32

Had je dit topic al geraadpleegd Wallie? Ik heb eventueel nog meer info van andere carburateurs. Zeg maar even welk type er in zit en dan zal ik in de grote PBNA encyclopedie snuffelen.

http://www.w123club.nl/viewtopic.php?f=12&t=8400

Groet
Frank<br><br>Post edited by: frasp, at: 2009/05/19 20:33
Frasp
 


Re:met mijn handen in het haar

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 19 mei 2009, 22:38

Hallo Wallie,

Ik heb evt. nog wel een gebruikte Stromberg in onderdelen liggen. Die mag je zo hebben, hij komt van mijn vorige W123, een 230 met M115. Dat is dezelfde motor als jij hebt. Stuur maar een PM.
Als je de zoekfunctie gebruikt en "stromberg" invult, zie je meerder topics over die carburateur.

Op de foto zie ik trouwens dat er twee vacuumslangen niet zijn aangesloten. Ik neem aan, dat dat normaal wel zo is, want anders kan de motor ook moeilijk gaan doen.<br><br>Post edited by: Gottlieb u. Karl, at: 2009/05/19 22:40
Gottlieb u. Karl
 


Re:met mijn handen in het haar

Berichtdoor Leon » 19 mei 2009, 23:19

Die carb zoals die er nu op zit klopt idd niets van. Ik mis, zoals erik al aangaf, een hoop vacuumslangen (ook die van je choke bijv, zit die naar je ontsteking wel vast?). Ook mis je idd de regelaar (dat schoteltje) en daarom slaat de motor af bij stationair in D en in bochten. Auto's met automaat en airco hebben zo'n schoteltje.


Ik zou deze carburateur er simpelweg afhalen en er een betere opzetten.
Of je kan van de jouwe en die van Erik samen met een revisiesetje een goede maken.
Overigens heb ik ook nog een "als nieuwe" carb liggen. Die is alleen voor een m102 motor, maar is 95% hetzelfde; wellicht heb je daar belang bij?

Als je wil maak ik wel wat foto's van mijn carb, ik heb ook een M115 uit 77 en dan kan je even kijken hoe alles hoort te zitten.

Wil je meer hulp kan je mij een keer bellen, stuur maar een PM/mail.

gr

Leon<br><br>Post edited by: leon, at: 2009/05/19 23:28
Leon
 


Re:met mijn handen in het haar

Berichtdoor Wallie » 20 mei 2009, 17:36

Beste mensen,

Ik wil jullie bedanken voor de reacties.
Ik ben nog weer even bezig geweest, en de gas stangetjes beter gangbaar gemaakt. En ik heb nog en mooie foto gezien hoe al die vacuümslangen aangesloten zitten. Toen gingen we hem even starten en hij liep weer in 1 keer maar deze keer ook veel mooier, we hebben namelijk ook nog even aan het schroefje gedraaid aan de gas hendel en toen liep hij stationair ook beter. hij slaat in ieder geval niet meer af maar loopt nog wel wat onregelmatig.
ik ben er ook niet zeker van dat ik de vacuümslangetjes goed heb aangesloten want ik heb en mooie foto gevonden op deze forum maar bij die meneer zaten ze ook niet goed las ik. dus als Leon en mooie foto kan maken hoe de vacuümslangetjes aangesloten zitten dan zou dat heel mooi zijn.

Ik wou nog wel wat aan mijn verhaal toevoegen namelijk, de hele auto is uit elkaar geweest en alles wat verroest was is vervangen of gerepareerd vervolgens is alles opnieuw behandeld en de hele auto opnieuw gespoten en de hele motor is ook uit elkaar geweest en gereviseerd (wat overigens niet nodig was want alles was perfect bleek na die tijd). Toen wilden we hem weer in elkaar zetten en dan krijg je de grote kosten, dus zodoende heeft de auto en motor dus en paar jaar stil gestaan. We waren de hoop bijna nabij en ben ik en beetje begonnen onderdelen te zoeken en zo ben ik hier dus beland.

Het type is trouwens de Stromberg 175CD en wij hebben en automaat

Maar ik wil jullie bedanken voor de behulpzame reacties, want dat was zeker wel nodig.

Mvg Wolter
Wallie
 


Re:met mijn handen in het haar

Berichtdoor Don » 20 mei 2009, 19:25

Hallo Wallie,

voor foto's en uitleg vacuüm-slangen:

TOPIC: Re:Aansluiting vacuüm-slangen op Stromberg 175 CD

waar ik erg goed geholpen ben door oa Leon,

succes ermee,
Don
Don
 


Re:met mijn handen in het haar

Berichtdoor Wallie » 22 mei 2009, 21:44

beste mensen,

Zo, ik ben een heel stuk verder gekomen. De vacuümslangen zitten nu goed aangesloten en ik heb nieuwe bougiekabels en nu loopt hij als en zonnetje.
Moet misschien nog een beetje aanpassen maar hij loopt mooi regelmatig en geen poefjes meer. We hebben ook nog voor het eerst in 8 jaar tijd ongeveer en stukje gereden en dat ging ook allemaal heel mooi, motor warmgedraaid en nog steeds liep hij goed.
maar ik las dus dat ik dat vacuümpotje wel nodig heb, weten jullie waar ik dat kan krijgen of heeft iemand van jullie die?

Ik wil jullie bedanken voor de behulpzame reacties.

Mvg Wolter
Wallie
 


Re:met mijn handen in het haar

Berichtdoor Leon » 22 mei 2009, 23:23

Ik heb nog geen tijd gehad om foto's te maken, maar ik ben blij dat het zonder ook gelukt is.

Volgens mij heeft erik je een stromberg in onderdelen aangeboden, daar zal dat potje wel bij zitten toch? Die kan je er zo opzetten.
Leon
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 105 gasten