Wie kan mij helpen met de auto want ik kom er niet meer uit.
onze auto is de W123 230C uit 1977 motor type m115.954 automaat.
Ik zit namelijk met de carburateur, die functioneer niet helemaal goed meer. ik zal even uitleggen wat er is gebeurd de afgelopen 2 week. Wij wilden voor het eerst sinds jaren de auto aan loop hebben, dus alle voorbereidende werkzaamheden verricht en starten maar, hij startte wel maar hij wou niet lopen, brandstof kreeg die wel uit en tankje maar er gebeurde helemaal niks, we hadden het vermoeden dat het de carburateur was dus hebben we even gekeken of er wel brandstof onder in het vlotter bakje zat en dat was er niet dus hebben we de carburateur eraf gehaald en wat bleek, het naaldje zat vast dus hebben we die gangbaar gemaakt en toen weer geprobeerd en hij liep in 1 keer. een week later gingen we de brandstof tank schoon maken en wilden we hem weer proberen, brandstof in de brandstoftank en starten maar, hij startte wel maar wou niet lopen niet 1 slag, dus ik draai het boutje onder het vlotter los maar deze keer zat er wel brandstof in want het liep eruit, dus ik heb er wat uit laten lopen want ik dacht dat het naaldje weer helemaal omhoog zat (wat ook zo was toen hij de eerste keer niet wou) omdat het vlotter bakje immers vol zat, dus na er wat brandstof uit te laten hebben gelopen, dopje weer vast en weer proberen, het was starten en lopen in 1 keer. onder het vlotter bakje zit dus en naald die geregeld word door het vlottertje, er zit daar ook en messing busje die om en ander naaldje heen schuift. ik heb op verschillende foto's gezien dat daar ook en veertje tussen moet en dat zit bij deze carburateur niet, ik weet niet of dat er mee te maken heeft maar dat is mijn vermoeden. ik heb hier lang over gezocht en gebeld maar ik word er niet veel wijzer van.
Het tweede probleem is dat de auto stationair niet goed draait en in de bocht weleens afslaat, dit is en probleem wat we voor de restauratie ook al hadden maar dachten dat het aan wat anders lag, wat niet zo is omdat hij nu stationair niet goed aan loop blijft. ook heb ik hier het vermoeden dat er wat mist namelijk en vacuümpompje die geactiveerd word zodra het gas word losgelaten. waarom ik dat vermoed is omdat het gas hendeltje er wel aan zit maar het heeft verder geen nut omdat er niks geregeld word, dus ik begrijp niet waarom deze er zit. als ik op foto's kijk op het internet dan zie ik dat sommige carburateurs dit wel hebben en sommige niet. ook heb ik hier niet veel over kunnen vinden en hoop ik dat jullie mij hier mee kunnen helpen want de auto loopt gewoon niet goed.
Ik heb en foto gemaakt van dat gas hendeltje die door de carburateur heen loopt zodat jullie het wat beter te begrijpen is.
Alvast bedankt voor de reacties,
Mvg Wallie