[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stuurdemper vervangen en oh oh, lekke uitlaat : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:49

Stuurdemper vervangen en oh oh, lekke uitlaat

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Stuurdemper vervangen en oh oh, lekke uitlaat

Berichtdoor Remigius » 01 apr 2010, 21:13

Heren, dames,

Vandaag kwam er een doos binnen: onderdelen! V-snaar, Oliefilters, stabilatorstangen (metalen!) en mijn stuurdemper!

Snel onder de auto, even 2 bouten sleutel 17 (x2) en vervangen.

Remigius

Re:Stuurdemper vervangen en oh oh, lekke uitlaat

Berichtdoor Remigius » 01 apr 2010, 21:14

foto 2
de oude en de nieuwe

Remigius

Berichtdoor Remigius » 01 apr 2010, 21:15

De installatie heb ik niet gemaakt, ging er makkelijk in, motor zag er goed uit en de oude demper, zoals verwacht, helemaal lam! Dus geld waard m.i.
Remigius

Berichtdoor Remigius » 01 apr 2010, 21:17

Dan keek ik rond zag ik ongein zitten bij de aansluiting van mijn rechter voorpijp en mijn (dubbele pot) middendemper, o jee...

Remigius

Berichtdoor Remigius » 01 apr 2010, 21:21

Zoals je kan zien aan de nieuwheid van de o-ring is even snel gemaakt door de vorige verkopen...boefjes,,achterste (links) pijp ziet er zo op de foto ook op leeftijd uit...

De ontvang flens/opening van de middendemper begint zelfs te verpulveren..zoals je hopelijk kan zien.

Even verder gesnuffeld langs het (op de grond liggend zichtbare deel ) van de uitlaat..vlak bij de achterdemper (is ook het middendemperdeel) nog een gat..minder duidelijk..het gat is een schrievendraaier groot, maar ongetwijfeld groter als ik ga wroeten...

<br><br>Post edited by: Remigius, at: 2010/04/01 21:25

Remigius

Berichtdoor Remigius » 01 apr 2010, 21:24

Dus wat is wijsheid.//ik keek al op de sites, maar het middendeel met 2 dempers is niet (meer)leverbaar? Heeft iemand advies of ervaring mee?

Remigius

Berichtdoor Semrick » 01 apr 2010, 21:41

Ik kan me haast niet voorstellen dat de middendemper af zou wijken van die voor een 280E sedan. De voorpijp en de achterdemper zijn wel gelijk.
En als er iets afwijkt zal dat minimaal zijn en is het mogelijk zelf wel aan te passen dmv wat laswerk.
Hij is overigens wel prijzig die middendemper. Iets van 250 euro zag ik.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor jan280CE » 01 apr 2010, 21:46

Hallo Remy,

DBDepot heeft hem nog wel
http://www.dbdepot.de/content.php?nav=4 ... title=&lan

Groet,
Jan
jan280CE

Berichtdoor Remigius » 01 apr 2010, 22:02

Ik tele het even op die 2 voorpijpen, midden en eind..kom ik met nachfertigung (nep;-)) snel op 384Euris, zonder verzenden en bevestigingsmateriaal...dat is heftig...die dempers zijn prima nog...lassen geen optie op die pijp?

Groet,

Remy

(ps, jullie zijn snelle reageerders! Top en dank)
Remigius

Berichtdoor jan280CE » 01 apr 2010, 22:08

Hallo Remy,

Alles is te doen, alleen dan heb je een hydraulisch buigpompje en de nodige optromp hulpsukken nodig (staan nog op mijn verlanglijstje).
Dan is alles na te maken. Zoals het er nu uitziet op de foto lijken me de uitlaatpijpen over de hele linie gaar, en dan is lassen geen optie meer.

Ga er even mee naar de afghaan op de hoek.

Groet,
Jan
jan280CE

Berichtdoor Remigius » 01 apr 2010, 22:15

De Afghaan op de hoek..hij heef tuitbreiding gedaan,vast van mijn geld nog van de rode Alfa!! Als d epijpen zo rot zijn..dat lijken ze..dan wordt het nieuw he?

Ik weet dat er vast veel over staat in het forum, maar..kan ik dat allemaal zelf vevangen? Lijken mij dat die bouten vast zitten en/of zeer moeilijk bereikbaar (voorpijpen)..de rest zag er wel uit als thuiswerk, hoewel, brug/smeerput beter is..

Hmm 385E verdorie..

Remy
Remigius

Berichtdoor Semrick » 01 apr 2010, 22:18

En als je er dan toch onder gaat liggen zou ik de auto wel even wat beter neerzetten dan je nu gedaan hebt (kijkend naar de 3 tegeltjes waar hij met 1 wiel half op staat ;-(
Je zult niet de eerste zijn die gevonden wordt met een auto op zijn borstkas.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor jan280CE » 01 apr 2010, 22:26

Hallo remy

Als de oude uitlaat er niet heel onderuit hoeft is hij er met een slijptol zo onder vandaan.

Alles staat of valt met goed gereedschap zoals een paar oprijbokjes, maar dan is haast alles zelf te doen.

Groet,
jan
jan280CE

Berichtdoor Remigius » 01 apr 2010, 22:59

Hoi heren,

Eric, dat is mijn gebruikelijke manier;-) het andere wiel stond goed, in versnelling en op handrem, maar je hebt zeker gelijk-met serieuzer werk, ga ik het anders doen.

Jan dat slopen is niet zo een probleem, oude boutjes,monteren moelijke hoeken en gebrek aan (sepciaal) gereedschap eerder...

Weet iemand of dat namaak spul van hun goede kwaliteit is? Geen pisbak staal?

Gr
Remy
Remigius

Berichtdoor Roel280€ » 01 apr 2010, 23:56

Volgens mij heb ik een namaak nieuwe en die voldoet zeer goed. Kat ertussen uit, lambda sonde in de kliko en gaan.
Echt goedkoop is dat namaakspul ook niet echt, trouwens....
Bel eens met onze sponsor, Klasse Klassiek. Die hebben mijn uitlaat ook geregeld en ik ben tevree.
Roel280€

Berichtdoor Remigius » 05 apr 2010, 11:57

Ben terug uit de Heimat...reeds langs een MB fabriek bij Duisburg/Dusseldorf..mooi hoor..maarre..tijd om te klussen, uitlaat zien we wel..wordt vervolgd:-)

Groeten,
Remy
Remigius

Berichtdoor RenK » 06 apr 2010, 11:53

Benzers,

Er zijn uitlaten die een leven lang meegaan, kunnen voor elk type opmaat gemaakte worden. Roestvaststaal is de oplossing, dit is taaier maar kan eerder scheuren als de uitlaat mechanisch belast wordt (wringen)Beter is dus deze te laten monteren door de vakman, moet hem toch pas maken dus kost weinig extra.
www.uitlaten.com is een bedrijf in Kiel-Windeweer dat hem ter plekke maakt voor je.
Een eenvoudige uitlaat deel voor een campertje kwam op €300,maatwerk dus!

Ik weet niet wat zoiets voor een Benz kost maar je zou altijd een kunnen bellen.

Groetend
kees
RenK

Berichtdoor wwwW123 » 06 apr 2010, 12:49

laat maar horen wat een rvs demper kost. herstel; de dempers.
let op, want volgens mij zit er nog verschil in een uitlaat voor een 280C en 280CE enz.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor Remigius » 06 apr 2010, 13:35

Heren,

Dank voro de input. Zoals ik in mijn andere topic heb laten zien/verteld, is er een heel groot gat in de pijp vlak voor de einddemper..maw lassen geen optie, wordt vervangen.

De RVS tip is een goed advies, zeer zeker, maar wordt te duur, er zitten totaal 3 dempers op, en gehele lengte dubbele pijp...

De coupe staat nu bij RS Wouda, voor LPG inbouw, ik verwacht elk moment een prijsopgave voor de uitlaat-nav kijk ik of ik het gelijk laat doen.

Ben benieuwd, wordt vervolgd.

Gr
Remy
Remigius

Keer terug naar Techniek