Hallo clubgenoten,
Na aanschaf van de witte 230, zo'n twee weken geleden, hebben mijn vrouw en ik eerst de binnenkant stevig onder handen genomen. Daarna even bij Harry langsgegaan die de pitmanarm en de bovenste draagarmen heeft vervangen en toen waren we klaar (hoopten we)voor de eerste wat grotere trip.
Nou, het beestje heeft ons niet teleurgesteld! Hij heeft zich fantastisch gehouden op reis langs de hele kust van Normandië, door soms best wel flink heuvelachtig terrein.
Deze foto is dan ook een geintje van mijn vrouw en dient niet serieus te worden genomen!
(dat geldt ook voor mijzelf trouwens)
Gedurende de hele 2000 km lange reis bleven de wijzers van de meters keurig op hun plaats (bevalve de benzinemeter dan, maar ik heb gehoord dat dit meer voor komt bij deze auto's)
Wij hebben ons buitenhuisje nog even aangedaan..
..en hier even olie gehaald
Over olie gesproken, misschien wel even interessant dit te vermelden:
niet gehinderd door enige kennis van zaken had ik een 5-liter kan van de elders op dit forum als "champagne onder de motoroliën" aangeprezen Castrol GTX meegenomen. Na 700 Km moest ik een halve liter bijvullen (de olie van de garage zat er nog in, oorsprong onbekend dus). Daarna geen olie meer bijgevuld: staat nu nog keurig op peil! Kan me niet echt voorstellen dat een half litertje Castrol dit bewerkstelligt, maar toch!
Al met al hebben we ontzettend genoten van de trip en van de auto en we zijn er heel blij mee.
Foto's van het opknappen van het interieur en de reparaties van Harry volgen nog.
Groeten, Roel<br><br>Post edited by: Limpsalot, at: 2009/05/20 21:40