[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Koppeling slipt : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:27

Koppeling slipt

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Koppeling slipt

Berichtdoor rudiman » 08 apr 2010, 15:02

Hallo,

De koppeling van mijn W123 240TD begint steeds meer te slippen, ik neem aan dat het vervangen word.
Is er maar een soort koppeling of zijn er diverse soorten? En hoe weet ik welke ik nodig heb?
Ik hoop het in waarland te kunnen doen (zal jaap even bellen) met hulp van een expert.
Welke expert wil assisteren?
rudiman

Re:Koppeling slipt

Berichtdoor Citrobenz » 08 apr 2010, 17:47

Zoek even op het forum.

Volgens mij is er een keer iets over geschreven.
Ik dacht dat er verschil in de veren van de koppelingsplaat zit.

Ligt aan het merk als ik het goed heb.

succes
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Koppeling slipt

Berichtdoor Wiebren240D » 08 apr 2010, 19:37

Hallo Rudiman

ja een mooi klusje omdat bij Jaap uit te voeren.

maar er zit wel een risico in dat de auto in Waarland blijft staan zit nogal wat verschil in koppelings plaaten.
heb het ook al een keer bij R en K gedaan op een zaterdag.
even met moternummer en versnellingsbak nummer naar een onderdelen handel en niet vergeten het bouwjaar wel de precise datum dag mnd en jaar en wel om denken dat er een koppelingsplaat in komt met 6 veren in de midden.
want er zijn er ook koppelings plaaten met 4 veren dat rijd echt niet lekker dan komt de auto schokkerig in beweging dat noemt men ook wel het Bonaza efect zijn ook veel goed koper maar ik zeg niet doen.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek