[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Auto/motor varia : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 17:08

Auto/motor varia

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Auto/motor varia

Berichtdoor Motormongool » 18 mei 2009, 13:11

Een nieuw topic met feitjes/weetjes, rare foto's of verhalen die niet persé betrekking hebben op de W123...

De Aftrap:

Zojuist las ik tot mijn verbazing dat het einde van de productie van de VW Golf 1 (!!!) nadert. In Zuid-Afrika waar dat ding onder de naam Citi Golf nog steeds (gemodificeerd) geproduceerd wordt, met een Skoda Favia dashboard...
Kijk en huiver op

<br><br>Post edited by: Motormongool, at: 2009/08/06 11:01

Motormongool

Re:Autovaria

Berichtdoor D!rk » 18 mei 2009, 14:32

Verbaast me niks, als er op de Golf I bronstige (zie foto) olifanten op afkomen. Levensgevaarlijk... dan kun je beter in een W123 zitten hoor.
D!rk

Re:Auto/motor varia

Berichtdoor Motormongool » 20 mei 2009, 10:12

Voor iedereen die mijn forumnaam vreemd, apart of wellicht kwetsend vind heb ik onderstaande prent.

De foto is gemaakt in 2004 door Maaike Vonk (Website: ) in Ulaanbatar, Mongolië.
Er wat staat er op de foto ? Juist, een M.... ! (2 zelfs!!)
Iedere uiterlijke overéénkomst zal ik bij voorbaat ontkennen ;-)

Altijd leuk, je eigen naam Google'en, ha ha !!

<br><br>Post edited by: Motormongool, at: 2009/05/20 10:16

Motormongool

Berichtdoor Motormongool » 21 mei 2009, 14:01

Vrouwen kunnen niet autorijden is de opmerkelijke kop van een column geschreven door een vrouw notabene (!) op de website van het Algemeen Dagblad.
Het blijft een column en vertegenwoordigt ook niet helemaal mijn mening, maar daarom niet minder aardig om te lezen ;-)

Vrouwen kunnen niet autorijden. Zo, dat is eruit. En ja, ik ben ook een vrouw. Maar dan wel een vrouw die rijdt als een man.

Ik heb dus niets met andere vrouwelijke weggebruikers. Wat mij betreft zijn er, naast het type ‘vrouw met ballen’ (waar ik natuurlijk bij hoor), drie andere typen.

Het onzekere type. Zij durft eigenlijk niet te rijden, maar doet het, na meerdere staatsexamens, helaas toch. Dit zijn de vrouwen die met 60 km/u de snelweg op gaan. Altijd in kleine, meestal snoepkleurige autootjes met knuffels op de hoedenplank. Inhalen doen zij met 90 km/u en helaas gaan ze daarna ook niet meer naar rechts. Een typische uitlokker dus van bumperkleven en rechts inhalen.

Het compensatie-type. Zij rijdt ook in een kleine auto en is het zat dat andere weggebruikers haar daarom niet voor ‘vol’ aanzien. Daarom bivakkeert ze steevast op de linkerbaan, rijdt altijd veel harder dan de auto aan kan, is ze non-stop aan het schelden en is ze constant aan het bumperkleven. Natuurlijk herken ik dit, ik was ooit ook zo’n type…

Het multitasking-type. Rijdt meestal in een grote auto en ziet haar voertuig als rijdende beautycase of mobiel kantoor. Zij is van mening dat multitasking ook prima tijdens het autorijden kan. Dus doet ze een make-upje, kletst ze lekker met haar vriendinnen, is ze uitgebreid aan het sms-en en is ze ook nog aan het flirten. Uiteraard is de belijning voor haar slechts een richtlijn en de richtingaanwijzer een optie.

Voor alle dames die zich nu aangesproken voelen, hieronder wat tips.

Voor het onzekere type. Blijf gewoon lekker thuis of ga met het OV. Autorijden is niet je ding en jij in een auto is al helemaal niet andermans ding. Verkoop je snoepkleurige auto en ga van het geld lekker shoppen. Dat is toch wat je het liefste doet.

Voor het compensatie-type. Stop met dat agressieve gedrag. Je kunt heus niet meekomen met de grote jongens. Je remweg is langer, je kreukelzone korter. Blijf lekker op die rechterbaan. Scheelt ook nog brandstof waardoor je kunt sparen voor een echte auto.

En voor het multitasking-type. Ga carpoolen. Rij met iemand mee die wel oplet. Zodat jij ondertussen kunt rommelen in je tas en je lippenstift op kunt doen. Mocht je per se zelf willen rijden, doe dat dan buiten de spits, en buiten de Randstad, en ga een uur eerder weg dan normaal.

Maar dames, niet getreurd! Hoe irritant jullie weggedrag ook mag zijn, jullie veroorzaken toch nog steeds de minste ongevallen. Zo slecht doen jullie het dus ook weer niet. <br><br>Post edited by: Motormongool, at: 2009/05/21 14:01
Motormongool

Berichtdoor Toyman » 21 mei 2009, 16:32

Toyman

Berichtdoor Motormongool » 25 mei 2009, 12:12

Deze maand is de nieuwe E Klasse coupé gepresenteerd, een verre nazaat van de W123 coupé :-)
Voor meer info verwijs ik oa. naar

Als ik zo de foto zie vind ik het absoluut een elegante verschijning, zeker in de opvallende niet-nederlandse kleur, maar volgens mij kun je haar beter in het echt zien.

Motormongool

Berichtdoor Hans230CE » 25 mei 2009, 13:42

Een maatje grotere band en iets breder, met een 5 spaaks AMG velg, heeft er iemand kwijllapjes bij de hand?
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Markparket » 26 mei 2009, 03:09

Hahaha,

Het spijt mij Momo en Hans....

Voor mij geen kwijllapjes, maar spuuglapjes;-)

Gelukkig mogen we het met elkaar oneens zijn he?
Markparket

Berichtdoor Hans230CE » 26 mei 2009, 15:37

Momo, gelukkig hebben we smaak, hahaha
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Motormongool » 26 mei 2009, 15:41

Motormongool

Berichtdoor Motormongool » 18 jul 2009, 19:29

Op 16 juli jl. heeft MB een volledig electrieke sportauto aangekondigd, de SLS AMG welke wordt gebouwd ism. huistuner AMG. Een bijzonder (maar niet uniek) concept waarbij de aandrijving in de wielen is geïntegreerd. Compleet met vleugeldeuren als eerbetoon aan de Gullwing.
Naar het schijnt wordt de auto ergens in 2015 geïntroduceerd.

Over de geluidsproductie kon ik zo snel niets vinden. Leuk als je de auto het geluid van een Lambo of iets anders leuks kunt meegeven. Of dat liedje van Herman van Veen: Opzij opzij opzij !!!

Links:
Autovisie:

Wat technischer op Tweakers:

En van autoblog.com (Eng) met nog veel meer foto's:

Screenie van autoblog :
<br><br>Post edited by: Motormongool, at: 2009/07/18 19:34

Motormongool

Berichtdoor Toontje » 18 jul 2009, 19:46

http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/29/auto-op-lucht

kijk daar word je als zeeuw nu blij van heb dat al eens gelezen in een blad en zouden test rijders in luxemburg mee rijden aleen verder nooit meer wat van gelezen maar hier staat wel een filmpje op leuk groetjes toontje

ja en dan kan je de auto ff weg zetten he

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor Motormongool » 19 jul 2009, 12:03

Gekloonde (gestolen) auto's en de financiële pijn...

De afgelopen maanden worden zeer regelmatig auto's 'gekloond', als opvolger van het omkatten van auto's. Op Telegraaf.nl staat er een stuk over. Aangezien het vooral duitse voertuigen betreft en ook onze auto's steeds populairder worden wil ik jullie hier graag op wijzen.

1 stuk text trak mijn bijzonder aandacht, daar waarin wordt uitgelegd of je kunt zien of kentekenpapieren echt zijn of niet:
'...Op ieder origineel overschrijvingsbewijs van een motorvoertuig zit een 'unieke controleletter' waarmee de echtheid van het betreffende kentekenbewijs eenvoudig zou kunnen worden getoetst aan het loket van het postkantoor. Een blanco, gestolen, kentekenbewijs kan nooit van deze letter worden voorzien omdat deze letter alleen op het origineel staat. Deze extra controlehandeling wordt echter - hoe vreemd ook - niet uitgevoerd bij de postkantoren...'

Het hele artikel is te vinden op
Motormongool

Berichtdoor Motormongool » 06 aug 2009, 11:00

Ook dit topic ontkomt niet aan de 'kwamkwammertijd', zo kwam ik met wat oeverloos surfen de volgende toch wel prikkelende (autogerelateerde) koppen tegen:
Hertz verhuurt poppenwagen
Nieuwsgierig ? Kijk op

Of deze: Gratis tanken voor kabouters
lees verder op

En de leukste:
Volvo laat klanten C30’s apporteren
Lees verder op

Viel spass ;-)
Motormongool

Berichtdoor Motormongool » 07 aug 2009, 10:50

Ik heb weer een origineel stuk text gevonden, en het heet:
Leer uzelf autorijden (een handleiding)

En is te vinden op

Een preview:
Leer uzelf autorijden (een handleiding)

Om te beginnen zult u een auto nodig hebben. Aangezien u nog geen rijbewijs heeft, is het niet waarschijnlijk dat enige dealer van welk merk dan ook u een proefrit in een van zijn wagens zal laten maken, maar dat hoeft ook niet. Als u genoeg contanten meebrengt, zal men u ook zonder proefrit graag een automobiel verkopen. Handel is handel, per slot van rekening. Nieuwe auto's zijn echter duur, en omdat u nog aan het leren bent, bestaat de mogelijkheid dat u meer dan één auto nodig zult hebben. Daarom is het het beste dat u een of meer tweedehands auto's aanschaft, tegen lage prijzen. Misschien kunt u eens op de sloop gaan kijken, waar nog weleens wat te krijgen is voor zogeheten afbraakprijzen. Daarna gaat u flink wat autolak aanschaffen om de verkregen wagen over te kunnen spuiten, teneinde de onvermijdelijke roestplekken aan het zicht te onttrekken.
Motormongool

Keer terug naar Van alles en nog wat....