MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 06:52

Afstand bumper - carrosserie voorzijde

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Afstand bumper - carrosserie voorzijde

Berichtdoor MBvO » 11 apr 2010, 01:25

Ik erger me er al een tijd aan dat het zwarte rubber onder de koplampen, wat in het randje van de bumper bij de grill valt, bij mijn W123 niet helemaal plat ligt, maar een beetje op staat. Nou ben ik wat verder gaan zoeken en heb wat sporen gevonden van een schade in het verleden. Op zich niet zo'n drama want de auto is verder prima, maar ik zie dat mijn bumper iets dichter bij de carrosserie staat dan bij een andere W123 waarmee ik vergeleek (geen amerikaan, die hebben een ruimte tussen grill en bumper waar je wel een vuist in kwijt kan). Normaalgezien zit er volgens mij een ruimte tussen de onderzijde van de grill en de bumper van 1-2 cm., bij mij is die minimaal.
Nou vraag ik me af of ik dat kan oplossen door nieuwe bumpersteunen te installeren, of dat er toch iets meer aan de hand is. Voordat ik (mogelijk voor niks) nieuwe bumpersteunen bestel, mijn vraag:

Kan iemand met een juist geinstalleerde bumper voor mij de afstand opmeten die de bumpersteun overbrugt tussen carrosserie en (chromen) bumper? Ik bedoel haaks op de carrosserie. Of een andere referentie waardoor de juiste positie van de bumper duidelijk wordt.

Bvd voor de hulp.
MBvO

Re:Afstand bumper - carrosserie voorzijde

Berichtdoor jan280CE » 11 apr 2010, 07:39

Die steunen kan je wel wat terugbuigen, daar zijn geen nieuwe voor nodig.
De mijne stond enorm scheef en daar was het met wat buigwerk prima op te lossen.
De maat zal inderdaad zo rond de 1.5 a 2 cm liggen (bij de mijne), maar belangrijker is of het een beetje oogt en hoeveel speelruimte je hebt met de spatbordbevestiging van de hoeken.
jan280CE

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto