[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
weer een stapje verder...... : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 14:40

weer een stapje verder......

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

weer een stapje verder......

Berichtdoor blok_lex » 27 mei 2009, 18:31

Hallo allemaal,

Ik ben weer een stapje verder en ik dacht, ik gooi het even op het forum want ik ben er best blij mee.

Ik heb afgelopen weekend mijn nieuwe (tweedehandse) linker voorspatbord gespoten in de garage en vandaag heb ik hem er op gezet. Een paar weken geleden heb ik ook al mijn kroonkurk velegen gespoten en bij HCS heb ik er nieuwe banden om laten leggen. Verder zitten er achter nieuwe schijfremmen op. Zo kom ik stapje voor stapje steeds verder en wordt het eindelijk een acceptabele W123.

Groeten,

Lex

blok_lex
 


Re:weer een stapje verder......

Berichtdoor Toontje » 27 mei 2009, 19:38

wat word het mooi he met al die benzen die zo blinken
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:weer een stapje verder......

Berichtdoor blok_lex » 27 mei 2009, 19:41

Helemaal mee eens. En het was niet eens de bedoeling om hem helemaal op te knappen. Maar ja, zo'n forum en je hebt het virus zo te pakken.....
blok_lex
 


Re:weer een stapje verder......

Berichtdoor Semrick » 27 mei 2009, 19:57

He Lex,

Ziet er zo van afstand netjes uit dat scherm.
Geen last van stofjes/vuiltjes in de lak? En hoe zit het met de glans?
En heb je met de compressor gespoten of gewoon met een spuitbusje?<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2009/05/27 19:58
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:weer een stapje verder......

Berichtdoor blok_lex » 27 mei 2009, 20:40

Hoi Erik,

Er ging wel heel wat mis hoor, zo'n eerste keer. Ik heb inderdaad met de compressor gespoten. Eerst de hele garage afgedekt met bouwplastic (hadden we bewaard van de verbouwing). Daarna heb ik twee lagen 2K-primer er op gespoten en daarna een laag kleurlak. De eerste keer ging dat helemaal mis. Een heel druisteengrot gordijn over de gehele lengte. De druppels heb ik er af geschuurd maar daarbij kwam ik weer tot op de primerlaag, dus maar weer een nieuwe laag lak er op. Ditmaal werd het een zgn. sinaasappelhuidje. Die heb ik opgeschuurd met 600 waterproof schuurpapier, daarna met comandant en daarna met turttle scratch remover.

Resultaat is redelijk. Ik ben er wel tevreden mee. Een spuiter zal het wel niks vinden (er zitten nog kleine putjes in van het sinaasappelmotief en op sommige plekken kan je nog vage oneffenheden zien)maar zoals je zelf al zei: het is ook geen gezicht als er een splinternieuw spatbord op een oude auto zit.

Ik heb het oude spatbord er af geslepen want die was met geen mogelijkheid los te krijgen.

Ik vind de auto nu best strak. Ik heb onder het spatbord ook meteen alle roest verwijderd en met novirox en tectyl behandeld. Ook heb ik de bumpersteunen ontroest en met zinkspray en matzwarte verf behandeld. Ik heb alleen de indruk dat het spatbord onderaan niet helemaal goed aansluit. Verder paste het overigens als gegoten (is dus wel origineel gelukkig)

Je ziet het wel een keer.

Groeten,

Lex
blok_lex
 


Re:weer een stapje verder......

Berichtdoor JantjeV8 » 28 mei 2009, 21:35

Hartstikke mooi Lex, goed bezig. Zien werken doet werken.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:weer een stapje verder......

Berichtdoor henklith » 28 mei 2009, 21:44

Ik vind hem prachtig, en ja, bij deze kleur hoort toch ook een sinasappelhuidje :o))
henklith
 


Re:weer een stapje verder......

Berichtdoor blok_lex » 28 mei 2009, 22:00

Henk,

Je hebt helemaal gelijk. En als 280E-sinaasappel zit er ook nog eens behoorlijk wat PIT in!

Volgende klus: achterspatbord, tektyl behandeling en goede koplampen......

En dan lekker op vakantie met de Benz. Daar kan ik me al helemaal op verheugen. Jammer dat je op een gegeven moment ergens aankomt....

Groet,

Lex

En nog een fotootje van de andere kant:

blok_lex
 


Re:weer een stapje verder......

Berichtdoor Toontje » 29 mei 2009, 06:25

voordeel van ergens aankomen is dat je daar dan weer een rondje kan gaan toeren om de buurt te verkennen
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 80 gasten