[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Dat gebeurt er als je het verkeert aansluit : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:05

Dat gebeurt er als je het verkeert aansluit

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Dat gebeurt er als je het verkeert aansluit

Berichtdoor Toyman » 28 mei 2009, 20:53

ik heb de antenne verkeert aangesloten

Toyman

Re:Dat gebeurt er als je het verkeert aansluit

Berichtdoor blok_lex » 28 mei 2009, 21:16

wat heb je er dan op gezet? Toch geen 12 volt hoop ik.....
Groet,

Lex
blok_lex

Berichtdoor Semrick » 28 mei 2009, 21:21

Volgens mij moet er toch 12 volt op.
Misschien heeft hij er 220 op gezet. :-(
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JantjeV8 » 28 mei 2009, 21:25

Ja, die zal heel even heel snel een heelklein stukje uitgeschoven zijn...
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Toyman » 28 mei 2009, 21:52

wat er precies is gebeurt weet ik niet het ging zo snel
het was toch maar 12volt
Toyman

Berichtdoor JaapW114 » 28 mei 2009, 22:37

Gevalletje plus en min verwisselt? Even een gelijkrichtschakeling monteren, plus van de gelijkrichter op de plus van de antenne, min op de min. Dan blijven er twee draaden over waar normaal gesproken de wisselspanning op wordt aangesloten om gelijkgericht te worden. Op deze draden kun je nu willekeurig de plus en min aansluiten, door de gelijkrichter komt er altijd een plus op de plus en een min op de min.

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor blok_lex » 28 mei 2009, 22:46

Ik bedoelde eigenlijk 12 volt op de antennestekker (hi hi).... Het zag er inderdaad meer uit als 220 volt...

Ik heb er gewoon een die je met de hand in en uit kunt trekken. Overigens is die ook stuk (afgeknapt) alleen rookt dat iets minder.

Groet,

Lex
blok_lex

Berichtdoor henklith » 28 mei 2009, 23:50

Zo te zien op de foto zitten er voor de spanning drie draden aan, ik vooronderstel een min, en twee plussen!?
Op de enedraad een plus en de antenne gaat "uit", en op de andere draad een plus, en inderdaad de antrenne gaat terug.
waarschijnlijk zijn intern diodes aan gebracht in beide plus draden zodat verkeerd aan sluiten geen effect heeft.
Maar wat er gebeurd is is gissen, mogelijk dat er ook geen diodes zijn aangebracht, en dat op beide draden de plus gezet is, en ja dan weet de antenne ook niet meer wat ie moet doen en daar heeft ie het misschien warm van gekregen, zeer warm!
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Toyman » 29 mei 2009, 00:13

nou niet alleen de kreeg er warm van ik ook , een paar dagen met rode brand striemen in mijn hand rond gelopen.
Toyman

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto