MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:51

stuuroliepomp borg moeren

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

stuuroliepomp borg moeren

Berichtdoor Remigius » 12 apr 2010, 19:27

Heren, dames,

Heb net voor de 3e keer mijn v-snaar erop gezet (dynamo/fan) elke keer moest stuuoliepomp snaar er ook vanaf, beetje irritant maar goed ( o van v-snaar, eerst 10x925, zoals beschreven, daarna 10x980, past net niet, nu 10x1000, past wel), maar goed...

Als ik de stuuroliepomp weer aanspan met sleuteltje 13 moet ikdie borgen met de dubbele contramoeren...als ik eerlijk ben...lijken ze wel lam..ik sleutel en sleutel maar vast komen ze niet. Wat doe ik fout of zijn ze lam?

Vast bedankt voor advies.

Ga nu even rijden, hopelijk blijft alles zitten;-)

Groeten,
Remy

ps,. staat wellicht in de WHB cd, maar die is nog steeds misplaatst, verdorie!
Remigius

Re:stuuroliepomp borg moeren

Berichtdoor MBvO » 12 apr 2010, 23:14

Hoi Remy,

Alles wat ik kan bijdragen is dit artikeltje uit het Amerikaanse WPHB. Misschien helpt het wat.

MBvO

Berichtdoor Remigius » 12 apr 2010, 23:22

Hoi,

Bij mij zit het anders..

Het is net als bij de dynamo. Scharniert op 1 as en met een moer waaronder een getand wieltje zit span je het. Bij de dynamo is het 1 moer met tanden en 1 moer die op de zelfde bout zit en het borgt (door aan te draaien).

Datzelfde heb ik voor de stuurpomp, alleen zijn het kleinere moertjes (zou zeggen dat er meer spanning komt op die pomp dan de dynamo!) maar ipv 1 borg moer zitten er 2 moertjes tegenover dat getand wiel/moertje (dat getande wederom, zet de pomp/snaar op spanning). Ik borg het maar blijf aandraaien, komt geen eind aan..en echt klem zit die pomp dus niet.

NEt dus gereden, werkt wel, maar blijft het werken als ik met 170 over de Autobahn ga de 25e a.s. :-)

Bedankt voor het posten van de prints, top, helaas ander systeem (beter zou ik zeggen!)

Gr
Remy
Remigius

Berichtdoor MBvO » 12 apr 2010, 23:44

Eeh... nieuw moertje erop? ;-)
MBvO

Berichtdoor Remigius » 13 apr 2010, 00:03

Dat zou kunnen, maar lijkt mij niet. Boutje misshien wel...Normaal in de techniek als je 2 moertjes op elkaar hebt-i s de binnenste om het te spannen, en de buitenste/top om het te borgen. MAar deze draaien beiden maar door, en juist omdat ze sleutel 13 zijn (klein dus) durf ik niet oneindig door te draaien..bang om ze aft e breken en verder van huis te zijn.

Gr
Remy
Remigius

Keer terug naar Techniek