[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
verwijderen kat.+lambdasonde : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:37

verwijderen kat.+lambdasonde

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

verwijderen kat.+lambdasonde

Berichtdoor Merci » 12 apr 2010, 20:10

Hallo forum techneuten,

ik heb mijn hele leven oude auto's gereden(30j) waar totaal geen electronica op zat,
nu heb ik dus een 230C uit '79 waar ook niet al te veel electrisch spul op zit,
alleen het schuifdak maar dat vind ik al genoeg.
Mijn vraag is of ik zonder probleem de kat+lambdasonde kan verwijderen(de auto rijd op gas) en wat ik evt.nog verder
moet verwijderen ik ben niet helemaal a-technisch maar met dat spul heb ik nog nooit te maken gehad
dus probeer ik me daar wat in te verdiepen.
Vast bedankt voor de antwoorden,met vr.groet Bouwe.
Merci
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230C
Bouwjaar: 1979
Automaat: Nee
LPG: Ja

Re:verwijderen kat.+lambdasonde

Berichtdoor janbenz1 » 12 apr 2010, 20:28

Hallo Bouwe,

De lambdansonde zal waarschijnlijk aan een computertje zijn aangesloten die de CO² gehalte in je uitylaatgassen meet.
Dit zal dan worden afgeregeld, dus daar zit vast iets achter verbonden, dat kan niet missen.
Maar volgens mij kun je dit gewoon verwijderen, en dan je CO² even laten afstellen bij de gasboer.7
De cat verwijderen hoeft ook geen problemen te geven, volgens mij alleen maar voordelen, minder tegendruk, betere doorgang van de uitlaatgassen.
Zelf heb ik de cat van mijn diesel ook verwijdert, ben er blij mee, maar bewaar hem wel, je weet maar nooit wat de regering nog eens in zijn hoofd haalt.

Maar in Duitsland zijn deze dingen verplicht op de oldtimers, zodat ze nog in bepaalde steden mogen blijven rijden tot een bepaalde datum.

misschien zijn er leden die er meer van af weten.

Succes, Groetnis fan jan.
janbenz1

Berichtdoor Jaap123 » 13 apr 2010, 22:32

Bouwe
ik heb ook de Kat uitgeschakeld. Was een electronische kastje wat ik eruit gehaald heb (230TE). Het "taktventil" op de injectie zit er nog steeds, maar wordt dus niet meer aangestuurd. Kan geen kwaad volgens mij.
Jaap123

Berichtdoor Roel280€ » 13 apr 2010, 22:50

Kat en lambda bij mij eraf en meteen meer power. Even kijken of ontsteking nog goed staat en dat is het wel.
Roel280€

Keer terug naar Techniek