door AdriaanVogelzang » 25 mei 2009, 21:19
Beste allemaal,
de titel klinkt als een open deur... Maar even serieus, Ik heb een auto in the picture die te koop is bij een particulier, de APK is verlopen, de wagen loopt rottig maar volgens de verkoper is er verder niets mee. Ik ben nog niet wezen kijken, geef toe geen slechte raadgever maar neem nu eens het uiterste geval : De auto lijkt goed, je wilt hem meenemen naar een garage in de buurt, je wilt uiteraard ook de onderkant bekijken, maar er zit geen apk op. Nu lijkt het me in het uiterste geval dat tijdens de 'proefrit' je hooguit een evt boete kunt krijgen de wagen is immers verzekerd op naam van de huidige eigenaar.
Nu gaan we even verder. De auto blijkt de moeite waard en je koopt hem. zet de wagen op naam etc. is een auto zonder apk op verzekering te zetten? ik wil namelijk pertinent nog geen halve meter rijden met een onverzekerde auto! De wagen is te zwaar op op een ambu te zetten onze W123 mogen iets van 1500 kilo trekken tel het gewicht van een ambulance eens op bij het gewicht van een Mercedes en je hebt volgens mij een probleem.
Is het, in het uiterste geval een optie om de wagen af te laten keuren zodat je een X aantal dagen hebt om te repareren en terug te komen voor herkeuring?
Om samen te vatten : kun je een wagen met verlopen APK kopen en is die wagen verzekerbaar?
Groeten
Ad