[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Bezinetank ontflubberen. : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:07

Bezinetank ontflubberen.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Bezinetank ontflubberen.

Berichtdoor henklith » 31 mei 2009, 10:34

Hoi gigantjes, ik wil toch mijn Heckflosse weer eens aan de benzine zien te krijgen.
Hij rijdt nu al een jaar of 6 alleen op Gas, prima overigens, maar het is een uitdaging om hem "dualfual" te krijgen.
Ik verwacht dat daar wel wat problemen zullen opduiken, oa. de benzine tank!
Ik denk dat daar roest, aanhangsels en vergomde bezine in zal zitten.
Weet iemand een goede methode (uit eigen ervaring wellicht) om de tank aan te pakken?
Ik heb geen zin om er honderden euro's aan te besteden bij een professional, dus hoe kan ik dat redelijkerwijs zelf aanpakken.
Alvast bedankt voor aanmoedigingen :o))

Groet, Henk
henklith

Re:Bezinetank ontflubberen.

Berichtdoor Brijn » 31 mei 2009, 11:03

Roest in een tank is ellende. Ik weet niet hoe groot een Heckflossetank is, uit mijn Italiaanse Brommerperiode ken ik maar één afdoende oplossing: tank uitbouwen, twee liter scherp grind erin, of split, afsluiten, in een paar ouwe dekens wikkelen en dan strak in een betonmolen plaatsen en dat een uurtje laten draaien. Brandschoon. Vergumde benzine lijkt wel bison-kit, maar met carburatorreiniger lost dat wel op. Ook bestaat er Formula One benzine toevoeging (voor motorfietsen althans) die leidingen pomp en carburator heel behoorlijk schoonmaken. Na zes jaar geen benzine moet je ook uitgedroogde seals en rubbers in je carburator verdenken.

Kan je niet ergens een tank van een diesel scoren? Die zijn een leven lang vettig geweest.

Suc6, Bert

Ontflubberen? Mister Flubber was een hilarische Disneyfilm uit 1960 of zo, die had een rubbersoort uitgevonden die met een omgekeerde e-macht stuiterde, stuiterballen gingen steeds hoger!
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JantjeV8 » 31 mei 2009, 11:17

Dat is een rottig karweitje Henk, dus ideaal voor je schoonmoeder....

Zonder kwats, wat Brijn ook al schreef met scherpe steentjes, droog scherp zand, stukken ijzer en dan laten schudden. Die van die betonmolen kende ik niet, maar ik schat in dat die van jouw daar ook niet in past.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henkiebenz » 31 mei 2009, 11:58

hallo Henk

tank op de betonmolen en vullen met schroeven
2uur laten draaien

daarna behandelen met KREEM ROT

de tank van mijn 56er 220s heb ik zo behandeld in 2004 en het resultaat is perfect

de set bestaat uit een loog en roestomvormer en coating met verdunner.

verkrijgbaar bij:

Herbert Ammon 97424 Schweinfurt 0049 972186058
website tanksiegel.com

veel succes
henkiebenz

Berichtdoor henklith » 31 mei 2009, 12:13

Ok,, toevallig komt mijn schoonmoeder net binnen, alleen mijn tank heb ik nog niet onder de auto vandaan :o)
Ik bereid me voor op een goed gesprek met mijn schoonmoeder :o)
Een tank van een diesel zou ook niet verkeerd zijn, als iemand er een heeft hou ik me aanbevlogen.
Verder denk ik inderdaad dat alle benzine slangen vervangen moeten worden, en kijken of de carb niet ergens door een pakking lekt, wat me niet zou verwonderen overigens.
Het probleem met niet meer op benzine rijden is begonnen met een lekke opvoerpomp, die heb ik toen maar afgekoppled, omdat meneer Bosch daar een godsvermogen voor vroeg.
Deze pomp vervang ik door een electrische pomp van de Brezan, dat werkt ook heel goed op mijn 200/W115.
Tot zover alvast bedankt (ook namens mijn schoonmoeder) voor het meetenken.
groet, henk
henklith

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto