door JaapW114 » 30 mei 2009, 07:50
Voor mijn 200D is 120 km/uur hard genoeg, beetje onthaasten, dus de max. 120 km/uur hanteren. Als je op tijd de deur uit gaat, hoef je je niet te haasten. Files zijn helemaal geen nieuw fenomeen, dus daar kun je rekening mee houden. Woonwijken hanteren op 30, maar net wat Toontje zegt, de bewoners zijn daar zelf vaak de boosdoeners.
Zwaardere straffen tegen alcohol, drugs en de snelheid met meer dan 50 km/uur overtreden, rijbewijs voor minimaal jaar innemen en een hoge boete, tweede keer, afnemen en nooit meer terug en een hoge boete.
Je mag er dan toch vanuit gaan dat mensen zich wel een paar keer bedenken alvorens ze met drank op gaan rijden. Toen ik vroeger nog thuis woonde en mijn rijbewijs net had, zou ik niet de moed gehad hebben om met drank op te gaan rijden, het was toen nog van wie niet horen wil moet maar voelen en mijn vader had grote handen!!
Voor de mannen tot en met 25 jaar in de Golfjes GTI, de Honda Civics en meer van dat soort voertuigen, waarbij de pet achterste voren op je hoofd zit en die menen hun voertuig te beheersen, hoge boetes voor asociaal rijgedrag en herhaling van rijlessen op eigen kosten. Als je auto vol spoilers zit moeten ze altijd nog even inhalen, terwijl ieder normaal mens ziet dat het gewoon niet kan omdat je niet kan zien wat er na de bocht aankomt, dus moet alles en iedereen in de remmen om zo'n zak er tussen te laten, die overigens meteen weer aan zijn volgende inhaalactie begint, maar nog steeds niet door heeft dat hij uiteindelijk voor hetzelfde verkeerslicht stilstaat als degenen die hij zo nodig moest inhalen.
De hoogte van de boetes inkomens afhankelijk maken. Veel meer asfalt erbij.
Jaap