[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
bijgeluid startmotor : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:47

bijgeluid startmotor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

bijgeluid startmotor

Berichtdoor Patman » 24 mei 2009, 17:52

hallo allemaal,
de laatste tijd hoor ik een soort schrapend geluid zodra ik mijn auto heb gestart,ik moet eigenlijk zeggen,zodra de motor aanslaat en ik de sleutel loslaat is het alsof er nog iets blijft hangen,het is net of de startmotor te laat loslaat,komt iemand dit bekend voor,ik heb het ook weleens gehoord bij een 200 W210 die ik gehad heb.
de auto start verder prima en slaat ook direct aan,maar het is een irritant gehoor,wie kent di probleem en weet er een oplossing voor...
groeten,Patrick.
Patman

Re:bijgeluid startmotor

Berichtdoor Jeroen » 24 mei 2009, 18:17

Geluiden op afstand beoordelen is altijd moeilijk. Maar als inderdaad je startmotor blijft hangen is dat wel een bekend euvel van alle startmotoren op leeftijd. Soms is voldoende om de boel gewoon even uitelkaar te halen en heel goed schoon te maken. In het andere geval gewoon laten reviseren/ruilstartmotor eronder

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JaapW114 » 24 mei 2009, 19:19

En als je het uit elkaar haalt, geen vet gebruiken, maar dunne olie om alles een beetje te smeren. Vet wordt hard naar verloop van tijd en dat gaat klachten geven.

succes,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Patman » 01 jun 2009, 19:03

bedankt voor de tips,ga hem er onder uit halen en sauber machen,dan zie ik wel weer.
Patman

Berichtdoor Alex » 01 jun 2009, 19:11

Hoeft niet aan de motor te liggen, hoor!

Iets dergelijks heb ik ook bij mijn startmotor gehad, wat bleek, de V-snaren
hadden te weinig grip op de wieltjes.

Oplossing: Spuit wat REMREINIGER op de snaren (aan de gripzijden natuurlijk), tijdens draaiende motor en weg is het geluid! Tenminste, dat was bij mij het geval.

Je kunt dat altijd even proberen, kan geen kwaad en bespaart je een klus.
Te zijner tijd zou je de snaren eens kunnen vervangen.

Groetjes, Alex<br><br>Post edited by: Alex, at: 2009/06/01 19:46
Alex

Berichtdoor Patman » 01 jun 2009, 19:21

hoi Alex,
da's een goeie,had ik nog niet aan gedacht,ik ga het morgen direct proberen,hoe heb jij dat er op gespoten,met een nevelspuit ofzo?
Patman

Berichtdoor JantjeV8 » 01 jun 2009, 19:26

GEEN REMVLOEISTOF op de snaren spuiten!!!! Komt niet goed.

Alex zal wel remmenreiniger bedoelen, dat zit in een spuitbus en ontvet heel sterk.
Normaal gesproken liggen dan de snaren niet strak genoeg of zijn ze echt aan vervanging toe. Je kunt slappe snaren ook herkennen als je met stationair je stuur eens heel snel op en neer draait, dan gaat ie ook zingen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Alex » 01 jun 2009, 19:48

OH DAT KLOPT, SCHROK ERVAN, TOEN IK ER EVEN OVER NADACHT, MAAR NET TE LAAT, HEB HET
TOCH MAAR SNEL GECORRIGEERD.

REMREINIGER MOET HET ZIJN.

Er was er eentje wakker en die had het goed opgevat, goedzo Jantje, gelukkig, bedankt!

Post edited by: Alex, at: 2009/06/01 19:49<br><br>Post edited by: Alex, at: 2009/06/01 19:49
Alex

Berichtdoor Patman » 01 jun 2009, 19:58

ik vond het ook al vreemd,maar nu is het duidelijk,zit ook al in een spuitbus natuurlijk,bedankt voor de info.
Patman

Berichtdoor Patman » 05 jun 2009, 20:25

bedankt voor de tip,heb wat remmenreiniger op de snaren gespoten en sindsdien het geluid niet meer gehoord,met de startmotor is dus niks aan de hand!
Patman

Berichtdoor Alex » 06 jun 2009, 19:08

Oke, Patman, dat is mooi te horen!
Waarschijnlijk was er wat olie of zoiets op de snaren gekomen...

Veel rij-plezier! Gr, Alex
Alex

Berichtdoor Markparket » 07 jun 2009, 01:34

Fijn dat soms dingen heel eenvoudig op te lossen zijn!;-)
Markparket

Keer terug naar Techniek