Ik rij al ruim 26 jaar auto en ben nog nooit ergens achterop gereden.
Waarom niet.... omdat ik altijd ruim voldoende afstand houdt en ver voorruit kijk en me aan de geldende maximum snelheid houd.
En daarbij hou ik mijn gedachten bij het autorijden en doe ik geen andere dingen achter het stuur.
Beroepshalve kom ik bijna dagelijks bij dit soort aanrijdingen dus ik weet echt wel waar ik het over heb.
Als je de foto´s op
www.wyzphoto.nl bekijkt kun je zien dat de W123 met een redelijke snelheid met zijn linkervoorzijde achterop de rechterzijde van de vrachtwagen met graafmachine is gereden. Zijn bumper zit zelfs nog vast aan de vrachtwagen.
Hierdoor zal de Mercedes omgeklapt zijn en met de rechterachterzijde tegen een aan die kant passerende vrachtwagen zijn beland. Dit verklaard de deuk rechtsachter.
De klap was weliswaar hard maar niet zodanig dat je er ernstig door verwond zou raken.... tenzij je de gorel niet draagt. De bolling aan de binnezijde van de voorruit wijst er op dat de passagier de gordel niet om had. Het kan zelfs zo zijn dat er geen passagier was maar dat de bestuurder de gordel niet om had en daar de voorruit uit de sponning heeft gedrukt.
En sorry maar ik blijf erbij dat het eigen schuld dikke bult is.
Snelheid aanpassen aan de omstandigheden, ver voorruit kijken en koppie erbij dan gebeurt je dit niet.
Ik wil zelfs in deze discussie nog wel verder gaan en het volgende stellen. Ik ben blij dat hij tegen de achterkant van een vrachtwagen is aangereden.
Het had namelijk ook een Suzuki Alto (of een vergelijkbaar autotje) kunnen zijn met daarin een gezinnetje met kinderen op de achterbank.
Ik denk dat de gevolgen dan heel anders waren geweest als er een auto van ruim 1400 kg zo bij je naar binnen komt.
Dan had ik wel medeleven getoond... met de inzittenden van de aangereden auto.