[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
CARRETT TURBO BOOST : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 20:29

CARRETT TURBO BOOST

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

CARRETT TURBO BOOST

Berichtdoor Liefhebber » 05 jun 2009, 23:41

hoi allen,

even een vraag,ik sprak pas geleden een collega(best wel een technisch iemand).hij reed met mij mee,en was vol lof over de Benz.nog echte duitse degelijkheid vond hij,maar goed hij zij mij,dat ik na afloop van een rit.beter de motor nog even stationair kon laten draaien i.v.m de smering van de turbo,zodat hij in minder hoge toeren komt stationair.
(anders is er een kort moment dat hij weinig of geen smering krijgt,gevolg meer slijtage o.a lagers).

ik heb geen idéé of dit zo is,iemand hier weleens van gehoord?

ps:cliff carrett,uitvinder van dit ingenieus systeem 1936.

alvast bedankt,gr hans

Liefhebber

Re:CARRETT TURBO BOOST

Berichtdoor Markparket » 06 jun 2009, 00:12

Vroeger bij de Saab 99 en 900 Turbo liet je de motor na de rit ook nog even stationair lopen.

De turbo koelde wat af en inderdaad het smeringsverhaal
Markparket

Re:CARRETT TURBO BOOST

Berichtdoor Govert » 06 jun 2009, 01:15

Ongeacht of je een turbo hebt moet je de motor nog 1 à 2 minuten verhoogd stationair laten draaien, zeker na hoge belasting, voor de koeling van de motor.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto