[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Koppelingsplaat voor W123 240 T : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:24

Koppelingsplaat voor W123 240 T

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Koppelingsplaat voor W123 240 T

Berichtdoor Byylmz » 08 jun 2009, 21:38

hoi hoi,

Wie o wie heeft ervaring met inbouwen van koppelingsplaat van W123 ?
Vanavond bij de stoplichten met optrekken voelde ik ineens wat geschud, en ben bang dat mijn koppelings plaats bijna op is.

Dit kon er ook bij voor dat ik vertrek :( 26 juni wil ik vertrekken naar buitenland maar voor de tijd wil ik alles klaar hebben. Heeft iemand tijd en zin ? Graag hoor ik jullie aanbevelingen

Tamer
Byylmz

Re:Koppelingsplaat voor W123 240 T

Berichtdoor Markparket » 09 jun 2009, 02:25

Schudden....

Dat is geen teken dat de koppelingsplaat op is.

Slipt de koppeling?

En merk je verschil bij koude en warme motor?

Bij schudden denk ik eerder aan een keerring of zo (olie op de koppelingsplaat)
Markparket

Berichtdoor Brijn » 09 jun 2009, 07:01

Probeer eens weg te rijden (vanuit stilstand) in de vierde versnelling. Als de motor dan afslaat is de plaat OK, blijft de motor lopen (en de koppeling slipt dan dus) dan is de plaat versleten. Overigens is schudden bij wegrijden bijna een standaard gebrek bij de viercylinder diesels, ontwerpfoutje, iedereen klaagt er wel eens over. Soms helpt een nieuw dempertje op de dieselpomp, er kan een vervangingsplaat van de 207 in zitten, de plaat kan vet zijn.

Geen paniek
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wiebren240D » 09 jun 2009, 10:50

zo is het maar net geen paniek

ik heb hem hier in Sneek gehad en wel verteld dat het koppelings padaal helemaal bovenin zit die koppeling komt eraan maar is nog niet versleten hij slipt niet.
maar dat schudden kan van alles zijn aandrijf lijn steek assen herdyschijfen en ga zo maar door.
maar ik regel wel een brug en dan kijk ik wel even wat het echt is komt denk ik nog wel een vervolg op.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek