[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Lidmaatschap : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 21:00

Lidmaatschap

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Lidmaatschap

Berichtdoor RM123 » 09 jun 2009, 17:09

Hallo,
Ben sinds kort in het bezit van een W123-200 bj 1982 en gelijk betalend lid van deze W123 club, kom ook de MB W123 club Nederland tegen met een eigen site, vraag hoe zit dat nou, zijn er twee W123 clubs, beetje verwarrend vind ik het wel, is er iemand die dit uit kan leggen ? mvrgr Rob Möhring
RM123

Re:Lidmaatschap

Berichtdoor Leon » 09 jun 2009, 19:59

Er zijn idd twee clubs.

Je hebt de mb W123 club (de ander)
En je hebt de w123club.nl (deze)

De eerste bestaat al langer en is meer een pronk club, deze club bestaat als "echte" club nog maar kort en is meer een sleutelclub.
Leon

Berichtdoor Govert » 09 jun 2009, 20:06

Er zijn inderdaad twee verenigingen. De MB W123 Club Nederland is opgericht door Nederlandse leden van een Duitse W123 vereniging. Dan is er nog onze vereniging W123Club.nl, die is voortgekomen uit het internetforum dat in een inmiddels ver verleden is opgericht door Jurgen Stroo en Harrie Puite.

De andere club hecht wat meer aan originaliteit, terwijl er bij onze vereniging wat meer neiging tot sleutelen is. De tegenstellingen zijn echter minder groot dan je op het eerste gezicht zou denken en ook zijn er veel mensen van beide verenigingen lid. De besturen van de beide verenigingen zijn van mening dat we elkaar aanvullen.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor RM123 » 09 jun 2009, 20:31

Hartelijk dank voor de snelle reactie op mijn vraag over het lidmaatschap, had namelijk bij allebei gereageerd,doch W123 club reageerde wel snel en de zgn pronkclub niet, waarna ik mijn twijfels over 2 clubs had.Mijn bedoeling was dus ook om wijzer te worden van de vele hobbyisten op dit forum als het om technische vragen gaat. Hoop nog veel te leren.
mvrgr RM123
RM123

Berichtdoor Jeroen » 09 jun 2009, 21:00

Nog een verschilletje tussen de twee clubs:

Deze club heeft dit forum waar je werkelijk een schat van informatie vindt over de W123. En een groot aantal enthousiaste leden die op iedere vraag snel reageren. De andere W123 club heeft in zijn geheel geen internetforum.

Nog een overeenkomst; beide clubs zijn lid van de Fehac (www.fehac.nl)

Ik ben lid van beide.

Groeten Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor henklith » 09 jun 2009, 21:16

Nou we het toch over het lidmaatschap van deze club hebben, hoe kan je er lid van worden?, misschien selecteerd het een beetje op inteligentie, maar ik zie alleen maar items als Home, Nieuws, Forum, enz. enz,.
Zou het niet handig zijn voor de wat minder metb inteligentie bedeelden zoals ik, om een item toe te voegen met " Lid worden" ?
Domme opmerking?
Groet, henk

Om deze reden ben ik dus nog geen lid, wel van een stuk of 6 andere overigens.
henklith

Berichtdoor Citrobenz » 09 jun 2009, 21:21

Hallo Henk

Lees je de homepagina wel ;)

Daar staat het op.

lezen is weten :)
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor Citrobenz » 09 jun 2009, 21:24

Henk, alstublieft:

Naast het forum is er de vereniging.

De pas opgerichte vereniging is ontstaan uit het forum en heeft tot doel de W123 modellen op de weg te houden en haar leden daarin te ondersteunen. Zij tracht dit doel te bereiken door het organiseren van en medewerking te verlenen aan onder andere evenementen, technische dagen, tourritten en workshops.

Met het lidmaatschap ondersteunt u de vereniging en kan de toekomst van de vereniging en het forum worden gewaarborgd. Naast continuïteit biedt de vereniging nog veel meer voordelen, deze zullen in 2009 verder uitgewerkt worden.

Wij zouden het erg op prijs stellen als u, als liefhebber van de W123, de vereniging wilt ondersteunen door lid te worden. Het lidmaatschapsgeld is voor 2009 vastgesteld op € 20,00.

U kunt dit geld overmaken op bankrekeningnummer 1465.69.032 ten name van

Mercedes-Benz W123 Club Nederland te Meppel, onder vermelding van uw forumnaam.

Aanmelden voor de vereniging doet u via deze link:

http://jagg.nl/component/option,com ... 5/catid,7/

Postadres van de vereniging is: Postbus 38, 7940 AA te Meppel.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu maar snel lid worden, kun je ook nog naar het mooie Blesdijke komen met de technische dag
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor henklith » 09 jun 2009, 21:28

Ok, ik had daar wel op gekeken, maar niet helemaal tot onder aan (shame on me?) was ik nog maar zo intelligent als vroeger :o)
Nu kan ik wel zeggen maak een appart itemje met "lid worden", maar dat zal ik dan maar niet zeggen he :o)
Groet, henk die zich even gaat aan melden als ze me nu nog willen hebben.
Groet Henk
henklith

Berichtdoor Markparket » 10 jun 2009, 02:19

Ehhh Henk (Lith),

We hebben het in de groep en het bestuur gegooid en zijn tot de conclusie gekomen dat je lid mag worden, mits je een keer in Blesdijke komt kijken en je de Ins en Outs van het mooie Drenthe leert kennen....

Dit i.v.m. je wederhelft;-)

En ja: ik weet het, Blesdijke ligt in FRL (net aan.....)
Markparket

Berichtdoor Markparket » 10 jun 2009, 02:27

En dan aan de Topicstarter:

Welkom Rob!

De verschillen tussen de twee verenigingen zijn al uitgelegd, ook de overeenkomsten!

Beide verenigingen dragen de W123 een warm hart toe, en een ieder doet dat op zijn eigen manier.

Overigens heb ik als voorzitter van deze vereniging (gelukkig) goede contacten met de voorzitter van 'die andere' vereniging...
En wie weet wat de toekomst ons brengen moge...

Ik zit me net te bedenken dat ik daar nog geen eens lid van ben;-)
Markparket

Berichtdoor henklith » 10 jun 2009, 13:10

Hoi mark, ik neem de uitnodiging graag aan, en kom bij gelegenigheid geheid een keer langs.
dat Drenthe mooi is wist ik al, maar daarom is het goed om weer eens langs te komen.
Goede contacten tussen de diverse Mb clubs is erg belangrijk Mark absoluut!
Ik doe er alles aan om dat te benadrukken waar ik ook binne.
maar ik kan het niet met geweld :o))
Ik vertrouw er overigens op dat het goed gaat komen in ons kleine wereldje toch?
Groet, Henk
henklith

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto