MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 14:22

Afstellen achterklep T ivm lekkage

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Afstellen achterklep T ivm lekkage

Berichtdoor Nol » 08 jun 2009, 16:18

Wie kan er meer over vertellen, ik heb de zoekfunctie al wel gebruik maar kan eigenlijk geen goed antwoord vinden.

Met het wassen van de auto(afspuiten)lekt er water bij de rand van het dak en achterklep naar binnen. Niet veel maar toch! Dit gebeurt vooral als ik de straal richt op de ruimte tussen dak en klep. Nu heb ik geconstateerd dat er aan de ene kant het rubber niet strak aansluit op de klep. Ben een behoorlijke tijd bezig geweest om de achterklep zo te stellen dat die wat dieper zou komen te liggen maar nog wel behoorlijk netjes met de rest van de auto zit.

Helaas nog steeds niet voldoende, er komt nog steeds wat water door!!

Wie heeft hier nog wat goede tips of ideeen over!!!!


Alvast bedankt,

Arnold
Nol
 


Re:Afstellen achterklep T ivm lekkage

Berichtdoor Pimmelot » 09 jun 2009, 08:56

mijn kofferbakrubber ligt er gewoon los in,dwz niet vastgeplakt,en dat blijft toch goed waterdicht.

heb ook lekkage gehad,klein plasje in de goot achter de hoedenplank wat dan weer wegliep in de kofferbak.naplaatsing van n nouveau achterruitrubbert was het probleem verholpen.

heb de indruk dat het niet gek is om standaard de ruitrubbers te vernieuwen daar de meeste rek wel is verdwenen na 25-30 jaar.

sinds 2 dagen heb ik lekkage aan de voorkant als het s nachts geregend heeft.je ziet de druppels hangen aan het voetrempedaal en daaronder een plasje op de rubberen mat,die goed van pas komt nu.dat voorrubber is mettertijd zo verhard dat het wel van plastic lijkt.er zit ook n hoop troep tussen het rubber en de ruit.misschien dat dat de oorzaak is.

vrgr.,wim
Pimmelot
 


Re:Afstellen achterklep T ivm lekkage

Berichtdoor Andre123T » 10 jun 2009, 22:59

Wim: deze vraag gaat over een T en niet over een sedan.

Ook ik herken het probleem. Met prutsen en proberen nog steeds lekkage bij de wasstraat of zware buien. Een nieuw rubber heeft niet geholpen...
Andre123T
 


Re:Afstellen achterklep T ivm lekkage

Berichtdoor frank_300tdt » 10 jun 2009, 23:44

Hallo Arnold,

Ook ik heb dat probleem gehad. Ik heb de klep ook afgesteld en daarmee een deel van het probleem opgelost. Een ander lekkage probleem kwam van de raamrubber. Deze heb ik helemaal schoongemaakt (ruimte tussen rubber en klep) en daarna opgevuld met ruitenkit. Ook dit heeft een deel van het probleem opgelost. Blijft nog over het gat in de ruit waar de as van de ruitenwisser doorsteekt. Bij harde regen komen hier wat druppels door.

Kijk dus ook naar die andere punten. Het water komt niet altijd daar waar je het vermoed!



succes

frank
frank_300tdt
 


Re:Afstellen achterklep T ivm lekkage

Berichtdoor Pimmelot » 11 jun 2009, 08:05

o,n T.dat is verhelderend.ik snapte al niet wat er bedoeld werd met de ruimte tussen het dak en de klep.
Pimmelot
 


Re:Afstellen achterklep T ivm lekkage

Berichtdoor Pimmelot » 11 jun 2009, 08:05

o,n T.dat is verhelderend.ik snapte al niet wat er bedoeld werd met de ruimte tussen het dak en de klep.
Pimmelot
 


Re:Afstellen achterklep T ivm lekkage

Berichtdoor 300TD W123 » 18 jul 2009, 22:50

Hallo

Ook bij mij lekte de achterklep. De bevestiging van de sierlijst wil ook wel eens "wat" water doorlaten.
Heb nu het meeste afgekit met rubberkit, scheelt veel maar nog steeds een paar druppels in de slotvanger (ofhoehetookheet).
Succes met het water ;)

Groet Mark
300TD W123
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten