Tsja. Zijn tot nu toe veel aannames, door de garage vnl. Denk dat wat jan hier zegt wel hout snijdt.
ik denk dat je waterpomp ok is, anders zag je hem w.s wel lekken.
Slechte smering door vermenging van olie met koelvl.st. geeft overal zeer slechte smering en getik, niet alleen bij de zuiger veren. Is ook voor de nokkenas en de krukaslagers niet best....als het zo is.Kan ook in verleden al zijn gebeurd ( stel hij had een tijdje terug een lekke koppakking?)
Hoe hebben zo snel en professioneel de 'hoge' carterdruk vastgesteld?
Oliedopje er los opleggen? Had je je carterontluchting al gecontroleerd? en je sludgebakje?
Want als je carterontluchting helemaal dicht zit met smurrie is de carterdruk natuurlijk hoog.
Hoeveel waterverbruik was er dan? heb je het bij aankoop gecontroleerd of niet? Met andere woorden is er wel echt verlies? Motor wordt niet heet? D.w.z. niet hoger dan ca 80 a 85 graden? Temperatuur is goed constant? oliedruk is koud 3 bar en warm boven de 1,5 en constant?
sludgebakkie:
viewtopic.php?f=6&t=1277
viewtopic.php?t=1203
Edit: dat verhaal dat door het dunne slangetje het weer de motor ingaat en verbrand wordt ...daar geloof ik niks van.Veel te dikke prut.
Ben helemaal niet kerkelijk maar ik moest hieraan denken: haha
"De drukte der dwazen vermoeit hem die den weg naar de stad niet weet."
Succes en laat je niks wijsmaken, door mij niet en zeker door garages niet.