[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stuurhuisspeling : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 23:35

Stuurhuisspeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Stuurhuisspeling

Berichtdoor Dj Rene » 28 apr 2010, 17:06

Hallo W123 liefhebbers.

Ik heb speling op mijn stuurhuis en heb alle andere onderdelen van de ophanging en stuurinrichting al bekeken.
Hier zit geen speling op.
Nu ben ik al aan het stellen geweest en heb er al een groot deel uit gekregen.
Helaas gaat de stelschroef niet hoger en heb nu nog steeds een minuscule speling op het sturen.

Nu heb ik op het wel beroemde/beruchte Marktplaats eens even rond geneusd en gekeken wat er te koop is.
Ik zag verschillende aanbieders van deze stuurhuizen en de prijzen lagen ergens tussen de €100 en €150.
Nu zag ik ook een bedrijf die revisie deed.
Dit bedrijf is Hydroline Powersteering.
Heb gebeld en een gereviseerd stuurhuis kost daar (ga goed op de stoel zitten) €490 Ecl, BTW.
Ook komt er nog eens een bedrag van €250 statiegeld van je oude stuurhuis over heen.
Maar dat krijg je terug als je het oude stuurhuis terug stuurt.

Dus ja dit word weer een vervelende keus.
Had even op de website van het bovenstaande bedrijf gekeken en zij vertellen daar dat een stuurhuis die langer dan drie maanden stil gelegen op de plak heeft, al verschijnselen va corrosie krijgt aan de binnenkant.
En ja als ik het zo bekijk kan ik me hier enigszins wel een beetje in vinden.
Maar wat zijn de praktijk ervaringen hier met dergelijke problemen.
Zeggen jullie ga voor de beste manier gooi die emmer geld leeg en haal een nieuwe.
Of zijn er hier mensen met een adres waarvan jullie zeker weten dit is echt een goede tweedehandse.

Zo weer een heel verhaal, zijn jullie nog wakker?
Ik hoor graag van jullie.

Groet René
Dj Rene

Re:Stuurhuisspeling

Berichtdoor JantjeV8 » 28 apr 2010, 17:51

Dit is een afweging die je geheel zelf moet maken.

Verwacht van een 'nieuw' stuurhuis ook geen als een scheermes sturende W123!!

Een W123 moet wel gewoon heel ontspannen zijn koers kunnen volgen, dat wel. Voor die 490 knoeten koop je in het buitenland een sloper waarvan het stuurhuis mogelijk nog in orde is, moet je alleen gaan testen. Kun je eventueel nog onderdelen van verkopen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Stuurhuisspeling

Berichtdoor wwwW123 » 29 apr 2010, 11:10

de kans dat je een sloper vindt, met een heel goed stuurhuis is bijna nul. als een stuurhuis wat 3 maanden in het rek ligt al corrosie zou vertonen, dan zouden alle wagens die in een stalling hebben gestaan dat probleem ook moeten hebben. ik neem toch aan, dat er een soort van vet/olie in zo'n stuurhuis komt, om juist de corrosie tegen te gaan.
pas op met je stuurhuis helemaal 'uit stellen'. komt het stuur nog normaal/makkelijk terug bij het uitkomen van de bocht? zo nee; gevaar.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek