door JaapW114 » 15 jun 2009, 17:15
Dick,
Naar die Famila gaan wij soms gewoon even voor een dagje heen en weer, geweldig vinden wij dat. Kofferbak vol drank en eten weer mee terug. Maar ook de Reaal en al die andere supers zijn geweldig, wat een keus.
Wij huren altijd een huis in Spekendorf, 325,- euro per week, 5000 vierkante meter tuin, een groot huis met overdekt terras, van alle gemakken voorzien en het enige huis in de straat, heerlijk rustig. Voor ons belangrijk, honden toegestaan. Op zondag even vers brood halen bij de bakker. Maar ook de ijssalons zijn prima. Wat dacht je van het aanbod van pizza's, desserts, brood en de worsten voor op de bbq?
Wij zijn vorig jaar met de Benz gegaan, maar dit jaar met de Peugeot Partner, maar goed ook, zat helemaal afgeladen vol. Volgend jaar neem ik de aanhanger mee, dat huis heeft een dubbele garage, dus aanhanger in de garage en de spullen voor thuis er meteen inzetten, op de dag van vertrek aankoppelen en op naar huis.
Wat ook zo prettig is daar, bij alle tankstations kun je het handvat van het tankpistool nog vastzetten, is zo makkelijk, maar in Nederland schijnt het niet meer te mogen. Ook ronden ze daar de bedragen niet af, 99 cent is gewoon 99 cent en geen euro. Het muntgeld krijg je vaak uit een apparaat terug, kun je zo uit het bakje halen, plastic tasjes in overvloed bij de supermarkten. Wat doen we hier nog eigenlijk?
Ik las even de kranten door van afgelopen week, nu weet ik het weer, belasting betalen, ze zijn hier in Noord Holland iets van 80 miljoen kwijtgeraakt, ach dat is van 80.000 belastingbetalers 1.000,- euro, dus als je het zo schrijft valt het wel mee.
Jaap