[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
uitvallen 230E : Techniek - 3

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 17:36

uitvallen 230E

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:uitvallen 230E

Berichtdoor Coupe280 » 15 jun 2009, 21:03

hugo.
ik lul niet zo maar wat uit eigenwisheid heb ik het ook opgezocht en ik heb hier een vertaalde haynes boek uit die tijd dat onze auto s gemaakt werden.
en daar staat echt in dat je voor bepaalde bjaren pin 1en 3 moet hebben.
dus beschuldig mij niet dat ik zo maar wat raaskal want dat doen er al genoeg.
gr tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:uitvallen 230E

Berichtdoor henklith » 15 jun 2009, 21:15

Over "uitvallen" gesproken :o(
Groet, Henk
henklith
 


Re:uitvallen 230E

Berichtdoor Pimmelot » 15 jun 2009, 21:39

SAAR is uit het jaar des Heeren 1982.Aan welke pinnen moet ze dan?

In ieder geval een ieder bedankt voor de reacties en het meedenken.

Uiteindelijk bleek het een No-Brain-Swap-Job te zijn, een kolfje naar mijn niet technies geschoolde hand.

groeten,wim,lid der KRAFTSTOFFPUMPENRELAIS-GRUPPE
Pimmelot
 


Re:uitvallen 230E

Berichtdoor Michoriust » 12 aug 2009, 18:17

Hoi Henk,
Wat het brandsofrelais nog meer aanstuurd is de zusatzluftschieber het is een behuizing met een klep en een bimetaal dat de klep in de luchtstroom open of dicht schuift enzodoende de motor als hij koud is wat harder stationair kan laten lopen,als de motor warm is gaat de klep weer dicht en loopt hij normaal stationair,oh ja ik woon ook bij Pril in de buurt maar daar is bijna niets meet te krijgen...
groet Theo
Michoriust
 


Re:uitvallen 230E

Berichtdoor Trouwkoets » 12 aug 2009, 19:45

Naast het bimataal van de Zusatzluftschieber (meer lucht voor de motor voor verhoogd stationair toerental) voorziet het brandstofrelais ook het bimetaal van de warmloopregelaar (verrijking van het mengsel door verlaging van de regeldruk) van prik. En ook de koude start injector wordt voor maximaal 20 sec. door het relais geactiveerd. Overigens doet een K-jetronic het prima zonder deze subsystemen die totaal geen rol spelen als de motor warm is.
Trouwkoets
 

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten