Hi Lezers,
Nou, de voorveren zitten er onder!
Vandaag heb ik samen met Govert de 2 nieuwe voorveren onder mijn Helmut geplaatst en alles klaar binnen 2,5 uur. Wat een fijn gevoel, mijn auto kan ik weer gebruiken.
Sinds mijn laatste update is er het nodige gebeurd, dus nog een korte recap.
Ik ben dus langs geweest bij Jaap om de verenspanner bij hem op te halen, door zijn smeuige verhalen ben ik eigenlijk veel te lang blijven hangen, maar zijn koffie was goed, zijn verhalen sterk en zjn gezelschap aangenaam! Samen met hem mijn veren opgemeten en gekeken of hij nog een setje had liggen, helaas was dat niet het geval.
Na thuiskomst heb ik direct nieuwe veren besteld bij Hanco met de maten die ik samen met Jaap had weten te verkrijgen van mijn meegenomen oude veren. Gelukkig gaf Hanco aan dat hij hier voldoende aan had en de veren per direct ging bestellen.
Binnen 3 dagen werden de veren bezorgd (vrijdag) alleen was er op dat moment niemand thuis
En UPC wilde niet nogmaals langs komen, dus uiteindelijk zijn de veren afgelopen maandag bezorgd. Natuuurlijk Govert hiervan direct op de hoogte gesteld en met hem afgesproken dat we dinsdagavond (vandaag dus) de veren zouden vervangen.
Eigenlijk geen grootte problemen tegen gekomen bij het vervangen, met behulp van de werkplaatshandboekbeschrijving was het eigenlijk erg gemakkelijk. Nog gezellig met hem een biertje gedronken op de goede afloop en dan hoor je opeens dat je met de secretaris van de W123 club zit te klussen!
Ik wil iedereen bedanken voor de hulp, advies, ondersteuning en natuurljk Jaap en Govert in het bijzonder. Ik heb een aantal foto's gemaakt van de klus en zal deze op het forum plaatsen met een korte uitleg, zodat een volgend 'slachtoffer' van gebroken voorveren zijn voordeel hier mee kan doen.
Jullie horen en zien me nog wel.
grt, Jurjen