Op mijn M102, 2 liter motor, zit uiteraard een carburateur. Deze zit met een zogenaamde carburateurrubber/voet aan het inlaatspruistuk vast.
Laatst viel het mij op dat er hele diepe scheuren in het rubber zitten. Lekt nog niet, maar dat gaat vanzelf gebeuren als je lang genoeg wacht met alle ellende van dien.
Dus ik heb alvast maar zo'n rubbervoet gekocht, plus de pakking tussen de carburateur en deze rubbervoet.
Op de tekening is geen pakking te zien tussen rubbervoet en het inlaatspruitstuk. Die rubbervoet is in feite twee flenzen waartussen een rubberbalg zit gevulcaniseerd. De constructie lijkt zo, dat ook het rubber ook aan de buitenkant van de buitenflens zit, dus voor de afdichting tussen deze rubbervoet en het inlaatspruitstuk.
Mijn vraag: Heeft iemand ervaring met dit onderdeel vervangen. Hoeft daar niet nog een extra pakking of minstens vloeibare pakking tussen het inlaatspruitstuk en deze rubbervoet.
Bijgaand nog even het plaatje waar je de rubbervoet en de pakking tussen carburateur en rubbervoet kunt zien. Mij gaat het dus om de afdichting aan de andere zijde, het inlaatspruitstuk. Als dit niet absoluut luchtdicht is krijg je allerlei valse lucht verschijnselen vermoed ik.