MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:31

radio aansluiting

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

radio aansluiting

Berichtdoor Lindtova » 17 jun 2009, 08:23

hoi mensen heb de alrmlicht schakelaar er uit gewipt op aanraden van mede forum gebruikers om daar de stroomdraad weg te pukken voor mijn radio.
Tot mijn verbazing zag ik dat dat al was gedaan vermoedelijk de verkeerde draad want als ik de richting naar links doe gaat de radio uit.
welke draad is de goede zodat ik ook muziek heb bij linksaf slaan haha.
Anders toch maar een rechtstreekse draad trekken
Lindtova

Re:radio aansluiting

Berichtdoor JaapW114 » 17 jun 2009, 08:36

Hallo,

Ik zie dat je weer een nieuw topic gestart bent, als je de alarmlichtschakelaar voor je hebt liggen, schakel je het kontakt uit en neem je een universeelmeter en meet je pen voor pen welke nu nog 12 volt heeft. Dan even checken of daar ook 12 volt op blijft staan als je het kontakt uitschakelt, de richtingaanwijzers of de alarmlichten gebruikt. Is dit het geval dan weet je zeker dat je de goede pen hebt.

Succes,

Jaap
JaapW114

Re:radio aansluiting

Berichtdoor Lindtova » 17 jun 2009, 12:15

Ja ja hij doet het weer zelfs muziek bij linksafslaan.Via de alarm schakelaar was geen optie.Daar was al zo aan geknoeid dat ik het anders heb gedaan.Kappen onder het contact weggehaald en daar een gezekerde stroomdraad onderbroken.De massa onder de asbakhouder gezet en klaar.
Jaap bedankt voor de tip.Nieuwe topic was niet de bedoeling maar ben niet zo,n comp mannetje.
Lindtova

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto