[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Velg maten : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:27

Velg maten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Velg maten

Berichtdoor Remy » 18 jun 2009, 14:40

Hallo ik ben benieuwd welke velgenmaat onder de W123 coupe kan?

Ik probeer ergens een overzicht met de ET maat en wat alle maten voor velgen inhouden te vinden maar kom er niet echt uit.

Ik heb BBS Mahle velgen met banden 200/60 390 (TRX) velgen uit 1975 gevonden. Ze zaten onder een SE uit die tijd. Ik denk dat het kan maar ben bijvoorbeeld ook benieuwd naar hoe het zit met de inch maten en wat past.

Heeft iemand een overzicht?

De originele velg vergelijken levert niet echt informatie op omdat ik niet weet hoe de verhoudingen zich tot elkaar verhouden.

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groet,

Remy

ps houd me ook aanbevolen voor BBS mahle velgen in inch als iemand er vanaf wil.
Remy

Re:Velg maten

Berichtdoor Brijn » 18 jun 2009, 17:38

Hier http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html staat alles over velgen wat er over velgen te weten valt.

Buurman Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Velg maten

Berichtdoor MB280E » 18 jun 2009, 22:05

Als je 15" velgen neemt met een breedte van 7 dan moet je een ET-waarden hebben van ongeveer 22-24mm
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek