[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Schuifdak : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 23:14

Schuifdak

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Schuifdak

Berichtdoor SgtPeppers » 16 jun 2009, 18:53

Mijn vraag, hoe haal ik de bekleding achter de zonnekleppen er af, heb even vluchtig gekeken maar ben bang dat ik het ga beschadigen. Ben het eens in een topic hier tegengekomen maar kan het niet meer vinden…

En waar kan ik het beste een setje snorren en rubbers bestellen? Die zijn ook hard aan vervanging toe, zeker de snorren vallen zo uit elkaar als je ze aanraakt.

Mijn dank is groot :-)

Post edited by: SgtPeppers, at: 2009/12/02 17:20<br><br>Post edited by: SgtPeppers, at: 2009/12/02 17:20
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re:Schuifdak lekkage

Berichtdoor Semrick » 16 jun 2009, 19:19

Rubbers en snorren kun je wel bestellen maar die houden de lekkage niet tegen. Die zal zitten in de afwatering. DIe is of weggerot of de slangetjes die op de pijpjes zitten zijn vergaan of losgeschoten.

Hoe je de bekleding los krijgt weet ik zo niet maar kijk andrs eens in het topic van Toontje Ontmanteling van een 240TD.

http://www.w123club.nl/viewtopic.php?f=10&t=7048

Hij heeft de hemelbekleding en schuifdak ook verwijderd en alles op foto vastgelegd. In dat topic is het vanaf pagina 6 exact te zien. ;-)

Post edited by: Semrick, at: 2009/06/16 20:02
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Schuifdak

Berichtdoor SgtPeppers » 16 jun 2009, 20:48

Ik weet inderdaad dat de rubbers en snorren daar niks mee te maken hebben, maar ze moeten sowieso worden vervangen.

En het topic van toontje is een goeie, ik ga kijken!<br><br>Post edited by: SgtPeppers, at: 2009/12/02 17:20
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Toontje » 17 jun 2009, 07:51

heb dat van een sedan ff naar boven gehaald staat bij projecten
"nu maar hopen dat het dicht is "
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Re:Schuifdak

Berichtdoor SgtPeppers » 17 jun 2009, 09:23

Bedankt! Ga ik die ook even bekijken.<br><br>Post edited by: SgtPeppers, at: 2009/12/02 17:21
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JantjeV8 » 17 jun 2009, 19:44

JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor Spooky280CE » 18 jun 2009, 00:53

Hoi Niek,

Weet je zeker dat het schuifdak lekt?
Ik had namelijk precies dezelfde symptomen en na een paar keer pootje baden was bij mij ook eerste verdachte "het schuifdak".
Deze bleek na grondig onderzoek en nog een paar keer de bodem drogen niet de boosdoener.
Het lek zat hem in een uitgedroogde voorruitrubber.
Hier liep het water tussen ruit en rubber via de sponning v/h rubber in de uiterste hoeken v/d voorruit vervolgens op het dashboard via onderkant a stijlen de auto in.

Veel speurplezier en succes!!

Groet,
Eric.
Spooky280CE

Berichtdoor Pimmelot » 18 jun 2009, 10:29

Ik heb ook lekkage linksvoor en verdenk ook het raamrubber.Het is nog niet erg,maar het druppelt vanaf het parkeerrempedaal.
Pimmelot

Berichtdoor JantjeV8 » 18 jun 2009, 13:09

Dan noem je zelf ook al een potentieel lekkagepunt Pimmelotje. Het bevestigingspunt van het parkeerrempedaal tegen de zijkant heeft vaak last van verouderingsgaatjes...
Er zit daar een bekledingspaneeltje wat je voorzichtig weg kun halen, ik geloof 1 schroefje en dan naar achteren schuiven, dan kun je wat meer zien.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor Pimmelot » 18 jun 2009, 15:21

is dat de schroef 10 cm voor de ontgrendelingshendel?
Pimmelot

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 18 jun 2009, 23:28

het kan natuurlijk nooit kwaad om eens te kijken hoe het is gesteld met het schuifdakgebeuren. Het is uiteindelijk een zeer bekend roestnest! Als ik jou was zou ik het eens met de eigen ogen bekijken ipv er op te vertrouwen dat het wel goed zit... de bak van het schuifdak kost nieuw namelijk een klein kapitaal nieuw, en tweedehands zijn ze vaak slechts in verre staat van ontbinding te verkrijgen.

waarschijnlijk is er niet veel aan de hand, alles kan uiteindelijk worden gelast of anders opgelost. Als je het dak open doet zie je een strip zitten met "webasto" er op, daar zitten meen ik 6 kleine schroefjes in. die strip moet er af, dan moet je je binnenverlichting verwijderen (zie instructieboek bij lamp verwisselen de rest wijst zich vanzelf)

de spiegel moet er ook af, is maar op 1 manier mogelijk, daar moet je een stevige ruk aan geven, niet bang zijn dat je teveel kracht zet, maar pas op voor de voorruit en je knokkels!

de rest weet ik zo niet uit mijn hoofd, het staat allemaal op de WIS die ik even niet bij de hand heb. Heb je die? Er was ook ooit een site met het complete werkplaatshandboek online in het engels, bestaat dat nog? Afijn ik neem aan dat dit meer is gedemonteerd door andere leden die mijn verhaal kunnen aanvullen...

Groeten

Ad
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Pimmelot » 19 jun 2009, 22:29

Heb het toch maar eerst met kit geprobeerd ivm de kosten.

Heb met kleine wiggen de natte hoek beetje opengezet zodat het goed kon drogen.Afgeplakt.Kit erin.Allemachtig kleverige troep zeg.handje zeepsop om het glad af te werken.Het is jammer dat het rubber niet meer strak aansluit want er is een kier van 2 mm die nu wel gevuld word door de kit maar ik heb het idee dat deze kit niet uithard.

Aan deze kleverige 2 mm ring gaat n heleboel kleven.Stofjes,draadjes,etc.

Met een nieuw rubbert heb je dat niet en dat is een stuk mooier ook.

Het heeft 3 keer knap geregend en het lijkt dicht <br><br>Post edited by: pimmelot, at: 2009/06/19 22:31

Pimmelot

Berichtdoor bartolo66 » 19 jun 2009, 23:43

Wim
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat het lek daar heeft gezeten. Het zit meestal aan de carrosserie zijde. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld.
bartolo66

Berichtdoor 2m1300TDT » 20 jun 2009, 00:43

Ik dacht even dat je laminaat ging leggen...

Maar als die rand open blijft staan omdat er teveel kit in zit
waarom duw de overtollige kit er niet uit?
2m1300TDT

Berichtdoor Pimmelot » 20 jun 2009, 08:12

de rand blijft niet open staan omdat er teveel kit in zit.de rand staat uit zichzelf al open.de rek is eruit.
Pimmelot

Berichtdoor Pimmelot » 20 jun 2009, 08:12

<br><br>Post edited by: pimmelot, at: 2009/06/21 12:57
Pimmelot

Berichtdoor Pimmelot » 20 jun 2009, 08:13

de rand blijft niet open staan omdat er teveel kit in zit.de rand staat uit zichzelf al open.de rek is eruit.
Pimmelot

Berichtdoor Spooky280CE » 20 jun 2009, 12:05

@bartolo66,

Daar precies die plek is bij mij de boosdoener tussen ruit en rubber door en niet aan carrosserie zijde zie eerder schrijven in dit topic.

@pimmelot,

Ik wil je niet ontmoedigen maar wat je nu gedaan hebt heb ik ook al geprobeert.
Ondanks goed schoonmaken en ontvetten werkt het maar voor een tijdje.
Door vuilophoping en allerlei andere troep onthecht het geheel zichweer en begint weer opnieuw te lekken.
Ik heb zelf drainbuisjes in de hoeken van de rubbers gemonteert en dat werkte in het begin perfect maar ook die raken vervuilt en verstopt.
En elke keer de hoeken van de sierlijsten verwijderen om de drain buijes te reinigen begon te vervelen en heb dus inmiddels een nieuwe ruitrubber binnen.
Moet alleen nog ergens een weekend plannen en dan een verzoek hier op het forum doen om te kijken wie me daarbij zou kunnen en willen helpen.
Spooky280CE

Berichtdoor Pimmelot » 21 jun 2009, 09:42

Wat SAAR betreft laat ik me niet snel ontmoedigen.Het zit nog steeds dicht.Nu moet ik niet te snel juichen begrijp ik.Kunstig verhaal over die CUSTOM DRAINPIPES.Nu betreft het in jouw geval natuurlijk wel een coupe en is SAAR een pronte sedan.Misschien dat dit op de een of andere manier de h2oresistentie beinvloed.

Uiteraard is een nieuw rubbert ten allen tijde beter als lapwerk,maar ja het budget,de crisis,CLIMATECHANGE,etc.

vrgr,wim,lid der FINGERZ-CROZZED-GRUPPE,und auch RUBBERT-LUBBERT-GRUPPE<br><br>Post edited by: pimmelot, at: 2009/06/21 09:43
Pimmelot

Berichtdoor Spooky280CE » 21 jun 2009, 12:48

Wim,

Ik zal voor je duimen echter.......
"vandaag behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst"

Groet,
Eric.
Spooky280CE

Keer terug naar Interieur