Hallo allemaal,
Het W123.nl forum is, sinds net voordat ik mijn W123 kocht, een favoriete internet-stek voor me. Ondanks dat ik al enkele jaren in het buitenland vertoef (voor werk) is dit een gezellig en behulpzaam forum wat ik een stuk liever lees dan het Spaanse forum, wat vooral nutteloze praat in sms-taal is... dus 'kudos' voor iedereen die hun bijdrage levert.
Ik wilde al enige tijd een draadje openen om wat foto's te plaatsen van tripjes met mijn 300D hier in de regio. Hier heb ik gister een beginnetje aan gemaakt, dus hieronder de foto's. Die zal ik dan gaandeweg uitbreiden met fotootjes van andere ritjes die de moeite waard zijn en ik m'n camera bij me heb.
De regio in het kort: provincie Asturias, noordwest Spanje, tussen Galicia en Cantabria, oppervlakte ongeveer een kwart van NL, ongeveer 1 miljoen inwoners (verdeeld 3 steden (Gijon: 271.000 inwoners; Oviedo 210.000 en Aviles 70.000) en de rest grote tot heeeeel kleine dorpen), heuvel/bergachtige kuststeek, voor Spaanse begippen veel regen wegens de ligging tussen kust en bergen - maar daardoor staat het ook wel bekend als de "Costa Verde" oftewel groene kust en is het landschap dus niet te vergelijken met de dorre plaatjes van midden en zuid Spanje.
Er rijden hier relatief veel W123s, ik zie er bijna elke dag wel 1 en niet vaak dezelfde en het zijn tot zover allemaal 300Ds geweest (ik heb 2x een 240D gezien), behalve op de nationale meeting van vorig jaar (), daar was wel wat meer variatie.
Dus, genoeg geluld, hierbij wat sfeerfoto's van een kort tourtje van Oviedo naar Arriondas, richting de Picos de Europa.
Eerst een stukje snelweg, en we hebben hier geen fileproblemen!